سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش درخواست‌ها برای توقف اجرای پیمان تسلیحاتی کانادا-عربستان


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، در حالی که دولت کانادا در معرض فشارهایی حقوقی برای دست نگه داشتن از اجرای توافقنامه تسلیحاتی با عربستان سعودی قرار گرفته است، آمریکا نیز شاهد افزایش گروه های فشاری است که عربستان سعودی آنها را مامور می کند تا به نفع خود بر پرونده های حقوق بشری آن سرپوش گذارند.

گزارش‌ها حاکیست، اساتید دانشگاه مونترال وابسته به دادگاه فدرال کانادا، خواستار بازنگری قانونی توافقنامه تسلیحاتی دولت این کشور با عربستان سعودی شد تا اجرای این توافقنامه تسلیحاتی که قرار است بر اساس آن کانادا تجهیزات نظامی خود را به ارزش 15 میلیارد دلار به عربستان سعودی بفروشد، متوقف شود.

پرفسور دانیال تورب که ریاست این گروه حقوقی را به عهده دارد، تاکید کرد: کانادا نباید در گرداب این توافقنامه تسلیحاتی غرق شود زیرا عربستان سابقه بسیار بدی در رعایت نکردن حقوق بشر دارد.

بر اساس این توافقنامه کانادا به عربستان سعودی خودروهای نظامی زرهی سبک ارسال خواهد کرد.

از سوی دیگر عربستان سعودی فعالیت هایی را برای فشار بر آمریکا از طریق ارتباط با گروه های فشار این کشور آغاز کرده است تا با در تنگنا قرار دادن دولت آمریکا، تصمیماتی را که به نفع عربستان سعودی است اتخاذ کند. یکی از این گروه های فشار، شرکتی است که متعلق به هالی باربر، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکاست که با عربستان سعودی ارتباط تنگاتنگی دارد.

از مهمترین اهدافی که عربستان سعودی از بهره گیری از گروه های فشار دارد، سرپوش گذاشتن بر انتقاداتی است که در زمینه رعایت نکردن حقوق بشر از این کشور می شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
توقف برنامه هسته ای، درخواست جدید اوباما