سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعتكاف،فصل نیایش های عاشقانه


به گزارش خبرنگار ایرنا، این روزها فرصتی برای زدودن زنگار گناه از قلب انسان های مومن بر روی سفره بیكران كریمانه خداوند هستی است.
دلدادگان حریم كبریایی با دست شستن از زندگی عادی و عزلت نشینی سفری كوتاه به كوی دوست می كنند.
یكی از معتكفان در مسجد شهیدان شهر دوگنبدان در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ واژه ای نمیتواند حال و هوای معنوی آیین اعتكاف را توصیف كند.
این دختر 19 ساله كه خود را فاطمه معرفی كرد، افزود: آیین اعتكاف فرصتی برای سیر و سفر معنوی در درگاه الهی است.
یكی دیگر از معتكفان در مسجد صاحب الزمان شهر دوگنبدان گفت: مهمترین حاجت من از خداوند بی همتا در این لحظه های ناب تعجیل در ظهور و فرج یوسف گمگشته زهرای اطهر(س) و خواندن نماز در ركاب امام عصر(عج)است.
علی محمدی افزود: برای سومین سال متوالی توفیق شركت در این آیین را پیدا كرده ام و خداوند منان را برای عطای این سیر معنوی شكرگذارم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: 9 باب مسجد در شهر دوگنبدان برای برگزاری آیین اعتكاف تعیین و پذیرای معتكفان خداجوی در این شهرستان است.
حجت الاسلام سید عبدالرحیم ملكوتی افزود: مساجد امام صادق (ع)، امام خمینی،مسجد الغدیر دانشگاه آزاد، صاحب الزمان(عج)، امام حسین (ع)،امام سجاد(ع)، امام حسن مجتبی (ع)، فاطمه زهرا (س)، شهیدان و مسجد موسی بن جعفر (ع) برای برگزاری مراسم ایام البیض اعتكاف امسال انتخاب شده است.
وی تصریح كرد: با توجه به استقبال خوب بانوان شهرستان از این فریضه هشت باب از این تعداد مسجد برای اعتكاف آنان در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران گفت: این تعداد مساجد برای یكهزار و 650 نفر آقا و خانم در نظر گرفته شده است.
ملكوتی تصریح كرد: اعزام و استقرار مبلغ دینی برای برگزاری نماز جماعت و بازگو كردن احكام دین ، برگزاری مسابقات فرهنگی از برنامه های پیش بینی شده آیین اعتكاف امسال است.
روزهای 13 ،14 و 15 ماه رجب ایام البیض و زمان اعتكاف مومنان است.
بیش از یكهزار نفر از مومنان و شیفتگان معرفت الهی سال گذشته در آیین معنوی اعتكاف این شهرستان حضور داشتند.
امام جمعه گچساران گفت: آیین اعتكاف فرصتی برای خودسازی انسان است.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود:تفكر در اعمال و رفتارهای گذشته كه منجر به اصلاح رفتار انسان می شود از ثمره های آیین اعتكاف است.
وی اظهار كرد: روزه، انجام نمازهای مستحبی،دعای ام داوود، قرائت قرآن كریم، توبه و استغفار از اعمال آیین اعتكاف است.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی ایران قراردارد.
8143/6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
فصل نیایش 93