سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



برق دار شدن روستاهای سریلانکا با خدمات فنی ایران


برق دار شدن روستاهای سریلانکا با خدمات فنی ایرانایرنا/ قائم مقام مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران (صانیر) گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، شرکت صانیر یک هزار روستای سریلانکایی را با بکارگیری تجهیزات ایرانی برق دار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صانیر، «مسعود حجت» امروز (چهارشنبه) در تشریح پروژه برق رسانی روستایی این شرکت در کشور سریلانکا افزود: این پروژه از سی و یکم ماه می سال 2010 میلادی (دهم خردادماه 1389 خورشیدی) به صورت یی.پی.سی (EPC) به ارزش 106 میلیون و 500 هزار دلار آغاز و مدت زمان اجرای آن 36 ماه در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: قراردادهای EPC- کلید در دست- حد اعلای سپردن مسئولیت کل پروژه به پیمانکار است و همه مسئولیت‌های مدیریت اجرا و کنترل کیفی و کنترل پروژه در این نوع قرارداد بر عهده پیمانکار است.
در این حالت، همه فعالیت های یک پروژه از طراحی پروژه گرفته تا خرید اقلام مورد نیاز، نصب، اجرا، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی آن به طور کامل به عهده پیمانکار است و پیمانکار باید پس از عقد قرارداد و در زمان معین شده، پروژه را به طور کامل به کارفرما تحویل دهد. در این بین کارفرما با تسهیل کار خود و محول کردن انجام همه کارها به پیمانکار در عمل نقش مدیریتی و نظارتی پروژه را ایفا می کند.
به گفته این مقام مسئول، قرارداد پروژه برق رسانی سریلانکا در دهم ژوئن سال 2009 (دی ماه 1389) بین شرکت صانیر و وزارت برق و انرژی سریلانکا منعقد شد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات آب و برق ایران گفت: بانک توسعه صادرات به عنوان تامین کننده مالی، شرکت «قدس نیرو» به عنوان مشاور و شرکت «مبنا بهینه سازان نیرو» به عنوان مدیریت پیمان در این پروژه حضور و مشارکت داشتند.

** مشکلات پروژه/ تحریم ها به توقف پروژه منجر نشد
قائم مقام صانیر وضع شدن تحریم علیه ایران، ممنوع بودن نقل و انتقال پول، پایبند نبودن تولیدکنندگان ایرانی به مشخصات کالاهای پروژه و میسر نبودن همکاری با شرکت های خارجی از داخل کشور را مشکلات اساسی اجرای پروژه در این مدت برشمرد.
وی اضافه کرد: اجرای این پروژه که در بخش های مسلمان نشین سریلانکا به انجام رسید، به بیشتر شناسانده شدن انقلاب اسلامی در این مناطق کمک جدی کرده است.
حجت گفت: به کار بردن تجهیزات و خدمات ایرانی در محیط استوایی این کشور، به ارتقای کیفیت تجهیزات و در پی آن ایجاد بازار کاری گسترده برای شرکت های ایرانی در سایر نقاط منجر می شود.
به گزارش ایرنا، صانیر اینک با اجرای 18 پروژه در 13 کشور جهان حضور دارد و تاکنون در 25 کشور جهان بیش از 200 پروژه انجام داده است.
سریلانکا فقط 19 کیلومتر از هند فاصله دارد. آب و هوای آن در سواحل، گرمسیری و در قسمت های مرتفع داخلی، معتدل است؛ بنابراین میانگین بارش سالیانه در شمال و شرق کشور به 100 سانتیمتر و در جنوب و غرب به بیش از 200 سانتیمتر می رسد.
سریلانکا ذخایر معدنی اندکی دارد اما از نظر کشاورزی بسیار فعال است و محصولاتی چون نارگیل، چای و کنف در آن کشت می شود. صنایع غذایی، نساجی، شیمیایی، لاستیک سازی و تولید کائوچو، صنایع مهم سریلانکا را تشکیل می دهد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
گشتی در روستاهای فهرج، یکی از قدیمی ترین روستاهای ایران