ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



ابرقویی‌نژاد: در مجمع بحث اصلاح اساسنامه را خواهیم داشت/ ترجیح ما برگزاری انتخابات در اسفندماه است


علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص دستور جلسه مجمع 23 دی‌ماه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: این یک مجمع عمومی عادی برای تعیین ناظران و بازرسان مجمع است. دستور جلسات مورد بحث هم مسائل مربوط به حسابرسی و گزارشی است که حسابرس قانونی در مجمع ارائه خواهد داد. همچنین گزارش مالی سال گذشته و سال منتهی به پایان فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در پایان پیش‌بینی بودجه سال 95 انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز در دستور کار قرار دارد یا نه، گفت: بله؛ قسمتی از زمان مجمع اختصاص به پیشنهاداتی دارد که مربوط به اصلاح اساسنامه است که البته من هنوز موارد اصلاحی را ندیده‌ام. ضمن اینکه با توجه به تخصص من در این زمینه این را جزو وظایفم می‌دانم که تا چند روز آینده به خوبی اصلاحیه را مطالعه کنم.

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان و عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا در چند سال اخیر همیشه موضوع حساب‌های مالی فدراسیون دچار مشکل شده است و حساب‌های دو سال اخیر هم توسط مجمع به هیئت رئیسه سپرده شد، خاطرنشان کرد: این مسئله به طوری که مطرح می‌شود، نیست. مجمع عمومی بالاترین مرجع تصمیم‌گیری فدراسیون فوتبال است و همین مجمع باید بازرس قانونی را از شرکت‌های مورد تأیید مقامات مسئول و قسم خورده وزارت اقتصاد و دارایی که معرفی می‌شوند، انتخاب کند. این بازرس قانونی وظیفه دارد در طول سال عملکرد مالی و جریاناتی که بر اساس مسائل مربوط است، را بازرسی کند.

ابرقویی‌نژاد افزود: در خصوص حساب‌های مالی، در مجمع عمومی عادی یا فوق‌العاده کلیات موضوع مطرح می‌شود و سپس جزئیات به صورت اسناد در اختیار اعضای مجمع قرار می‌گیرد. این روال عادی مجمع به جز سال 93 در خصوص حسابرسی‌هاست. در سال 93 به دلیل اینکه مجمع در انتخاب بازرس نتوانسته بود روند قانونی را انجام دهد و خللی به وجود آمده بود، حسابرسی روال عادی خود را طی نکرد. با توجه به اینکه در گزارش اعلام شده اشکالات شکلی و محتوایی وجود داشت، مجمع 6 نفر از اعضای خود را انتخاب کرد که این اعضا موظف شدند گزارش مالی فدراسیون فوتبال را مفصل‌تر بررسی کنند و این کار صورت گرفت. این به هم ریختگی فقط در یک سال وجود داشت و در نهایت اصلاح شد.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در خصوص مسائل مالی باید بگویم، یکی از مسائلی که خیلی شفاف روی آن کار می‌شود، همین مسئله است. در این بحث هم مجمع بازرسی دارد، هم بازرسی کل کشور و هم وزارت ورزش بازرسانی را به مجمع می‌فرستند و بیشترین رسیدگی روی مسائل مالی فدراسیون است. شفافیت هم وجود دارد و فقط تفاوت سلیقه‌ها برخی مسائل را به میان می‌کشد.

وی درباره بحث انتخابات فدراسیون فوتبال که به فرصت دو ماهه نیاز دارد و گفته می‌شود با شرایط فعلی انتخابات اسفندماه برگزار نمی‌شود و به سال 95 موکول خواهد شد، گفت: درباره این موضوع باید در مجمع عمومی 23 دی‌ماه صحبت کنیم. اینکه برای برگزاری انتخابات حتماً باید فرصت دو ماهه وجود داشته باشد، الزام نیست و می‌توان فرصت کمتری را هم برای برگزاری انتخابات در نظر گرفت و بر اساس نظر مجمع زمان را تعیین کرد. می‌توانیم فرصت کوتاه‌تری را برای برگزاری انتخابات در نظر بگیریم که در این فاصله نامزدها نیز ثبت‌نام را انجام داده و در نهایت انتخابات برگزار شود. فرصت دو ماهه برای انتخابات یک موضوع آیین‌نامه‌ای و در اختیار اعضای مجمع است. این قسمت از آیین نامه را می‌توان اصلاح کرد و اعضای مجمع می‌توانند به این نتیجه برسند. اعضای مجمع هم ترجیح می‌دهند انتخابات در اسفندماه برگزار شود و فکر نمی‌کنم به سال آینده موکول شود.

ابرقویی‌نژاد با اشاره به اینکه مجمع فدراسیون فوتبال بیش از 75 عضو دارد، اظهار داشت: بیشتر اعضای مجمع سالیان سال در مدیریت فوتبال، باشگاه‌ها، هیئت‌ها و مجموعه‌های مرتبط با فوتبال فعالیت داشته‌اند و به صورت کامل به شرایط و موضوعات فوتبالی و فدراسیون واقف هستند. پس هرگونه تصمیم‌گیری از سوی مجمع آگاهانه خواهد بود و اینکه گاهی احساسی به وجود می‌آید که اعضای مجمع خودشان نمی‌توانند تصمیم بگیرند، درست نیست. اعضای مجمع همه آگاه و مستقل هستند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مجمع انتخابات فدراسیون تنیس