هزینه‌ درمان افراد معتاد؛ سرمایه‌گذاری برای ارتقاء سلامت جامعه است


مدیر کل بهزیستی استان ایلام گفت: 13 مرکز خصوصی، یک مرکز درمان سرپایی دولتی و سه مرکز دارو درمانی ترک اعتیاد در سطح استان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام،«فرهاد قیصربیگی» در همایش بهبود یافتگان مخدر استان، اظهار کرد: هدف بهزیستی استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خودکفایی کردن جامعه هدف است و در این زمینه حمایت‌های مالی و معنوی از مددجویان می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون 32 میلیارد ریال صرف بازتوانی گروه‌های مختلف جامعه هدف زیر پوشش شده است، افزود: از این میزان تسهیلات دو میلیارد و 400 میلیون ریال با سرانه 100 میلیون ریال به 24 نفر از بهبودیافتگان پرداخت‌ شده است.

قیصربیگی با اشاره به اینکه علاوه بر اشتغال، توانمندسازی فکری بهبود یافتگان در این زمینه مورد توجه جدی قرار دارد، خاطرنشان کرد: 60 نفر برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی‌ شده که تاکنون این تعداد موفق به دریافت وام اشتغال شده‌اند و مابقی نیز در نوبت دریافت وام قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: 13مرکز خصوصی، یک مرکز درمان سرپایی دولتی و سه مرکز دارو درمانی ترک اعتیاد در سطح استان فعال هستند و هزینه‌ای که بهزیستی برای درمان افراد معتاد پرداخت می‌کند در واقع نوعی سرمایه‌گذاری برای تأمین و ارتقا سلامت جامعه و خانواده‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
کاهش چشمگیر هزینه ی سلامت و درمان در کشور