فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مقام وزارت آموزش و پرورش: سرانه دانش آموزان عشایری سه برابر می شود


علی نقی یزدان پناه روز پنجشنبه در جریان بازدید از بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین در گفت و گو با ایرنا افزود: با تصویب اساسنامه مدارس عشایر در اوایل سال تحصیلی جاری، کلیه دانش آموزان عشایری کشور و کودکان پیش دبستانی در سال تحصیلی آینده از پرداخت هزینه سنجش سلامت معاف هستند.
وی، تعداد دانش آموزان مناطق عشایری سطح کشور را 168 هزار نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم در شش هزارو 120 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد : از این تعداد مرکز آموزشی عشایری کشور 181 مرکز شبانه روزی در مراکز استانها و شهرستانها دایر است.
یزدان پنا تعداد مدارس سیار و کوچروی عشایری کشور را یکهزارو 800 مدرسه اعلام کرد و توضیح داد: در دولت تدبیر و امید 700 مدرسه عشایری سیار به سیستم رایانه و لپ تاپ مجهز شده است.
وی اعتبار تخصیصی دولت برای تجهیز مدارس عشایری کشور در سال جاری را 27 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: با جذب و تامین کامل این میزان اعتبار مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری همه مدارس مورد هدف مرتفع خواهد شد .
یزدان پنا با بیان اینکه تعداد 800 مدرسه سیار و نیمه سیار عشایری سطح کشور فاقد روشنایی و برق هستند، اظهار کرد: با تفاهم نامه انجام شده بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو؛ تعدادی از مدارس عشایری استان خوزستان و خراسان جنوبی از انرژی خورشیدی برخوردارشده اند که امید است در آینده همه مدارس فاقد روشنایی به این انرژی تجهیز شوند .
مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش به منظور شرکت در اختتامیه دوره آموزشی طرح مبین( یاوران نماز) ویژه دوره ابتدایی و عشایر کشور در خمین به این شهرستان سفر کرده است .
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 110 هزار نفر جمعیت دارد.
6199/6012

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بخشنامه آموزش پرورش، تهدید یا فرصت؟ (دانش آموزان)