سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چالش/ سهم اندروید مارشملو از یک در صد عبور کرد،کیت کت همچنان پر کاربرترین


چالش/ سهم اندروید مارشملو از یک در صد عبور کرد،کیت کت همچنان پر کاربرترینمجله سخت افزار/ با آغاز ماه میلادی جدید، جدول توزیع نسخه های اندروید از سوی گوگل نیز بروزرسانی شده است. طبق این گزارش سهم نسخه ی مارشملو بالاخره از یک در صد فراتر رفته است و هم اکنون این نسخه در 1.2 در صد گوشی های اندرویدی نصب شده است.حدودا 4 ماه از ارائه ی رسمی این نسخه توسط گوگل میگذرد و این در صد برای این مدت قابل قبول نیست و این را میتوان به حساب کم کاری کمپانی های سازنده در امر به روزرسانی نرم افزاری زد.

با توجه به آغاز آپدیت گوشی های پر فروشی مانند گلکسی اس 6 و نوت 5 به اندروید مارشملو، انتظار داریم این میزان در آینده ای نزدیک تغییر کند و سهم این نسخه از اندروید افزایش یابد.در این جدول اندروید کیت کت نسخه ای است که بیشترین سهم را در بین نسخه های مختلف از آن خود کرده است و لالی پاپ نیز با سهم 34.1 در صد در تعقیب آن است.سهم لالی پاپ در ماه دسامبر 29.5 در صد بود و ماه گذشته به 32.6 در صد رسیده بود و با شیبی ملایم سهم این نسخه نیز در حال افزایش است و انتظار میرود به زودی جایگاه کیت کت را تصاحب کند.3 نسخه ی دیگری هم که به Jelly Bean معروف هستند سهمی معادل 23.9 در صد را دارند و نسخه ی ساندویچ بستنی 2.5 در صد،شیرینی زنجفیلی 2.7 در صد و نسخه ی 2.3 موسوم به Froyo نیز 0.1 در صد را در اختیار دارد و احتمالا در ماه آینده دیگر خبری از Froyo در این جدول نخواهد بود.

همان طور که مشاهده کردید جدیدترین نسخه ی اندروید بعد از قدیمی ترین نسخه ی این سیستم عامل کم کاربر ترین نسخه است. واضح است که این دو در این زمینه بهم مرتبط نیستند زیرا Froyo در هیچ گوشی جدیدی نصب نمیشود اما دلیل سهم کم مارشملو تازگی این نسخه و دیر آپدیت کردن شرکت های سازنده است. به طور کلی با این آمار،میتوان به پشتیبانی ضعیف سازندگان گوشی های اندرویدی از محصولات خود پی برد و اکثر سازنده ها فقط به به روزرسانی گوشی های رده بالای خود اکتفا میکنند و میتوان این را یکی از سیاست های شرکت های سازنده برای مجاب کردن کاربر به خرید گوشی رده بالا و به روز دانست.به هر حال گوگل باید نظارتی ویژه را در امر به روزرسانی نرم افزاری داشته باشد.زیرا دست کم در این مورد رقیب سنتی یعنی اپل بسیار بهتر از گوگل عمل میکند.

نظر شما درباره ی نحوه پشتیبانی گوگل و سازندگان گوشی های اندرویدی چیست؟


منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
اندروید کیت کت kitkat