سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بازار/ بهترین گوشی‌‌های هوشمند پرچمدار - آبان ۹۴


بازار/ بهترین گوشی‌‌های هوشمند پرچمدار در آبان ماه ۹۴

هر ساله کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حداقل یک دستگاه را تولید می‌کنند که گل سرسبد محصولات آن‌ها به حساب می‌آید و در دنیای تکنولوژی آن‌ها را به اصطلاح «پرچم‌دار» لقب می‌دهند. سهم بزرگی از فروش و سود این کمپانی‌ها توسط همین دستگاه‌های پرچم‌دار تأمین می‌شود و کاربران زیادی نیز برای خرید این دستگاه‌ها، مدت‌ها انتظار می‌کشند. در این مطلب، راهنمایی برای شما علاقه‌مندان به خرید دستگاه‌های پرچم‌دار گرد آورده‌ایم،

زومیت/ هر ساله کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حداقل یک دستگاه را تولید می‌کنند که گل سرسبد محصولات آن‌ها به حساب می‌آید و در دنیای تکنولوژی آن‌ها را به اصطلاح «پرچم‌دار» لقب می‌دهند. سهم بزرگی از فروش و سود این کمپانی‌ها توسط همین دستگاه‌های پرچم‌دار تأمین می‌شود و کاربران زیادی نیز برای خرید این دستگاه‌ها، مدت‌ها انتظار می‌کشند. در این مطلب، راهنمایی برای شما علاقه‌مندان به خرید دستگاه‌های پرچم‌دار گرد آورده‌ایم،

دستگاه‌های پرچم‌دار از پیشرفته‌ترین امکانات زمان خود برخوردارند و بدیهی است که با قیمتی بالاتر از سایر دستگاه‌های هر کمپانی در دسترس کاربران قرار گیرند. انتخاب‌ها در این حوزه وابستگی زیادی به نیاز شما دارد و باید تعیین کنید که چه ملاک‌هایی در انتخاب گوشی آینده نسبت به باقی فاکتور‌ها، برای‌تان اهمیت دارد. در واقع در این زمینه رقابت بین دستگاه‌های کمپانی‌های متفاوت بسیار شدت می‌گیرد و هر کدام از آن‌ها برتری واضحی نسبت به باقی دارند و همچنان سعی بر حفظ آن می‌کنند. برای مثال اپل با اکوسیستم iOS خود در آیفون، سامسونگ با سری نوت و قلم کاربردی، سونی با مگاپیکسل‌ دوربین و بدنه‌ی ضد آب، اچ‌تی‌سی با طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا و ال جی با ویژگی‌های نرم‌افزاری و صفحه نمایش خاص، سعی بر جذب نظر مثبت کاربران دارند.

همانطور که گفتیم رقابت شدید است، اما در اینجا نمی‌توان گفت برای مثال اگر یک دستگاه از ویژگی نرم‌افزاری بیشتری برخوردار است، دستگاه رقیب از شرکت دیگر فاقد آن ویژگی‌های نرم‌افزاری است. این جنبه‌ها برتری هر شرکت، تنها خاصیت ارزش افزوده دارند و همه شرکت‌ها در همه زمینه‌ها سعی بر برتری نسبت به دیگران دارند. بسیاری از دستگاه‌ها، سال قبل پرچم‌دار شرکت خود بوده‌اند؛ اما با آمدن نسل جدید، به بخش میان رده یا با قیمت متوسط سقوط کرده‌اند. بنابراین لازم است بدانید که با خرید یک دستگاه پرچم‌دار، گوشی شما نسبت به دستگاه‌های میان رده، افت قیمت به مراتب بیشتری را در مدت زمانی کوتاه تجربه خواهد کرد. حتی با وجود این موضوع اگر دوست دارید خیال خود را از دستگاه‌ی که می‌خرید راحت کنید و بهترین انتخاب را کرده باشید، پرچم‌دار‌ها همیشه پیشنهاد اول ما هستند.

راهنمای خریدی که در ادامه مطالعه خواهید کرد برای کاربرانی توصیه می‌شود که در آبان ماه قصد خرید یک دستگاه پرچم‌دار دارند. توجه داشته باشید که گوشی‌های لیست شده در این راهنما به صورت تصادفی مرتب شده‌اند و جایگاه آنها در این فهرست نشانه‌ی برتری نسبت به دستگاه دیگر نیست. انتخاب در بین گوشی‌های پرچم‌دار بهتر است بدون داشتن تعصب بر برند یا دستگاه صورت گیرد؛ چرا که در این صورت شما می‌توانید به فراخور نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

بروزرسانی آبان ماه:

قیمت تمام گوشی‌های پرچم‌دار آبان ماه از فروشگاه اینترنتی گوشی‌شاپ بروز شده‌اند. همچون مدت اخیر همچنان قیمت گوشی‌های مختلف به ویژه پرچمداران با نوسانات زیادی همراه بوده و برخی مدل‌ها چون آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، نکسوس ۶ و جی ۴ ال‌جی تقریبا افت قیمت خوبی داشته‌اند و نسبت به گذشته راحت‌تر می‌توانید آنها را خریداری کنید. ولی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶‌ اج پلاس سامسونگ با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. البته لیست آبان ماه ۹۴ بازیگران تازه از راه رسیده‌ای چون اکسپریا زد ۵ سونی و میت اس هواوی را به خود می‌بیند که شاید در اولین روزهای ورود به بازار قیمت بالایی داشته باشند ولی خیلی زود با افت قیمت روبرو خواهند شد. از طرف دیگر ممکن است برخی مدل‌ها مانند لومیا ۱۵۲۰ و بلک‌بری پسپورت خیلی راخت پیدا نشوند و برای خرید آنها باید وقت بیشتری صرف کنید. از طرف دیگر با ورود مدل‌های جدید و برای اینکه لیست ما هدفمند و کاربردی‌تر باشد، علیرغم اینکه گوشی‌هایی چون آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل، گلکسی اس ۶ اج و گلکسی نوت اج سامسونگ، جی فلکس ۲ و اکسپریا زد ۳ پلاس همچنان در قامت یک پرچمدار واقعی هستند و می‌توان با قیمت مناسبی آنها را در بازار پیدا کرد ولی در ماه جاری این محصولات را حذف کردیم. البته نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هنوز پرچمداران جدید موتورولا، گوگل و مایکروسافت وارد بازار نشده‌اند و همچنان علی‌رغم افت قیمت زیاد باید پرچمداران قدیمی را در این فهرست جای دهیم تا در ماه‌های آتی شاهد بروزرسانی‌های جدید باشیم. با ما در معرفی بهترین پرچم‌داران همراه باشید.

چند توصیه و نکته مهم در زمان خرید و انتخاب دستگاه‌های پرچم‌دار:

۱. قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تقریبا در یک سطح قرار دارد و همه آن‌ها می‌توانند بدون هیچ لگ یا تاخیر سیستم عامل تعبیه شده و همچنین انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کنند. بنابراین در این زمینه لازم نیست زیاد سخت بگیرید و اسیر اعداد و ارقام شوید. اما یادآور می‌شویم که فراوان‌ترین پردازنده‌ای که در گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی لیست ما مشاهده خواهید کرد، پردازنده‌های چهار یا هشت‌ هسته‌ای قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۸۰۵ و ۸۰۸ است که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد. با این‌حال پردازنده Ax اپل، پردازنده‌های مدیاتک و پردازنده سامسونگ (اکسینوس) رقبای سرسخت پردازنده اسنپدراگون شرکت کوالکام هستند.

۲. نمایشگر‌هایی با اندازه، رزولوشن و پنل متفاوت را در لیست خواهید دید. کیفیت و مقدار وضوح نمایشگری که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد چرا که مهم‌ترین بخشی که هر روز شما با آن کار خواهید داشت همین نمایشگر دستگاه است. بنابراین بر مقدار تراکم پیکسلی و مقدار رزولوشن مناسب با اندازه نمایشگر حتما توجه داشته باشید. در این لیست نمایشگر محصولات سامسونگ با رزولوشن QHD و پنل Super AMOLED وضوح و کیفیت بالاتری دارند.

۳. کیفیت ساخت و طراحی دستگاه موضوع مهم دیگری است که باید به آن بسیار توجه کنید. دستگاه‌های پرچم‌دار قیمت بالایی دارند و شاید با خرید آن‌ها مجبور به حفظ و استفاده از آن‌ها تا یک یا دو سال شوید، بنابراین دستگاهی را انتخاب و خرید کنید که از طراحی و امکانات آن لذت می‌برید. کیفیت ساخت و بدنه دستگاه‌های همچون اچ تی سی وان ام ۹، گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵، اکسپریا زد ۵، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل، جی ۴ ال‌جی و موتو ایکس ۲۰۱۴ از باقی دستگاه‌ها بهتر به نظر می‌رسد.

۴. ویژگی با اهمیت دیگر دستگاه‌های پرچم دار قطعا دوربین و بازده‌‌ی آن‌ها در عکس و فیلم‌برداری است. دوربین پرچم‌دار‌های جدید اکثرا کیفیت مناسبی دارند، اما باز هم تفاوت وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم با بررسی کافی نسبت به انتخاب گوشی دوربین محور اقدام کنید.

۵. گوشی‌های پرچمدار با نمایشگر ۵ اینچی عموما ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن دارند اما شما باید درباره دستگاه‌های با اندازه نمایشگر ۵.۵ اینچی به بالا با کمی احتیاط بیشتر انتخاب خود را انجام دهید. آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی تنها دستگاه‌های کوچک‌تر از ۵ اینچ لیست ما است که از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد. ابعاد و وزن گوشی هوشمند تاثیر به سزایی بر تجربه کاربری شما با دستگاه دارد، بنابراین با توجه به سلیقه و ترجیح خود سعی کنید دستگاه‌ای با ضخامت کم، ابعاد مناسب، قرارگیری آسان در دست و وزن سبک و مناسب را انتخاب و خرید کنید. در این بخش پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی اختصاصی زومیت با عنوان «اهمیت «ارگونومی» در تلفن‌های هوشمند: آیفون ۶ پلاس در برابر جی ۳» را مطالعه کنید.

۶. سعی کنید قبل از خرید هر کدام از این گوشی‌ها، آن‌ها را در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که بیشتر به سلیقه شما نزدیک است. صرفا تعصب خاص رو برند ملاک نیست و سعی کنید بهترین گزینه را براساس بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

۷.برای اطلاع و آشنایی بیشتر با هر دستگاه می‌توانید به لینک بررسی هر کدام از این گوشی‌های هوشمند سر بزنید و بررسی تخصصی زومیت از آن‌ها را مطالعه کنید.

۸. ترتیبی در قرار گرفتن گوشی‌ها وجود ندارد و همگی از نظر ما انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

آیفون ۶ اس پلاس اپل

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۹۲ گرم
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Apple A9 Chipset Dual-Core
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل آی‌او‌اس ۹
ابعاد: ۱۵۸.۲ در ۷۷.۹ در ۷.۳ میلی‌متر

امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس پلاس نسبت به نسل قبلی خود به جز طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد که همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل روبرو باشیم. این محصول یکی از زیباترین و در عین حال جذاب‌ترین پرچمدارانی است که به تازگی وارد بازار شده به لطف بهره‌گیری از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ دیگر خبری از خم شدن آن نیست. همه چیز در این آیفون ۶ اس پلاس با کمترین مشکل عمل می‌کند و سنسور اثر انگشت آن نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

قیمت ۲/۹۳۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

آیفون ۶ اس اپل

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۴۳ گرم
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Apple A9 Chipset Dual-Core
صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۲ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل آی‌او‌اس ۹
ابعاد: ۱۳۸.۳ در ۶۷.۱ در ۷.۱ میلی‌متر

امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس پلاس نسبت به نسل قبلی خود به جز طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد که همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل روبرو باشیم. تنها تفاوت آیفون ۶ اس با ۶ اس پلاس را باید در اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدانیم و از نظر دیگر مشخصات فنی و رنگ‌بندی‌های قابل انتخاب با یکدیگر یکسان هستند. 

قیمت ۲/۴۱۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

گلکسی نوت ۵ سامسونگ

مشخصات فنی:
دو سیم کارته
وزن ۱۷۱ گرم
پردازنده‌ی Exynos 7420 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر

فبلت‌های سری نوت سامسونگ از آن دست محصولاتی هستند که هر سال نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. طبق سنت قدیمی سامسونگ در جریان رویداد ایفا برلین از سری جدید نوت رونمایی می‌کرد و سال گذشته برای اولین گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اج را همزمان معرفی کرد. اما امسال این غول کره‌ای تصمیم گرفت سنت‌شکنی کرده و برای رقابت جدی و ربودن گوی سبقت از آیفون‌های اپل، کمی زودتر از موعد گلکسی نوت ۵ را معرفی کند. مطابق انتظار فبلت جدید سامسونگ در ادامه سبک گلکسی اس ۶، از طراحی جذاب و زیبا در کنار مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌برد و با اینکه به تازگی معرفی شده باید کمی صبر کنیم تا از نظر نحوه‌ی عملکرد مورد بررسی کامل قرار بگیرد. گرچه برخی محدودیت‌ها مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یا حذف مادون قرمز عجیب به نظر می‌رسد. البته از بهینه‌سازی‌های صورت گرفته و قلم بهتر نباید به سادگی عبور کنیم.

قیمت ۲/۲۹۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۵۳ گرم
پردازنده‌ی Exynos 7420 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱
باتری۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۶.۹ میلی‌متر

گلکسی اس ۶ اج پلاس را باید محصولی بدانیم که برگرفته از ترکیب گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶ اج است. برخی از مشخصات فنی مانند اندازه‌ی نمایشگر ,و تراکم پیکسلی آن با نوت ۵ یکسان است و لبه‌های خمیده در کناره‌ی گوشی از اس ۶ اج وام گرفته شده است. این فبلت همچنان طراحی جذابی دارد و اگر از طرفداران فبلت‌ها باشید و بخواهید از جذابیت‌ها و امکانات منحصر به فرد گلکسی اس ۶ اج بهره ببرید، این گوشی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. البته با توجه به حضور تازه پرچمداران سامسونگ در ایران باید منتظر افت قیمت آنها در آینده‌ی نزدیک باشیم. یکی از قابلیت‌های جالب گلکسی اس ۶ اج پلاس People Edge است. 

قیمت ۲/۶۸۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

نکسوس ۶ گوگل


مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۸۴ گرم
پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 805 Chipset Quad-core Krait 450 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۹۶ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۹۳ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵
باتری ۳۲۲۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۵۹.۳ در ۸۳ در ۱۰.۱ میلی‌متر

نکسوس ۶ محصول مشترک شرکت گوگل و موتورولا است. همانطور که می‌دانید محصولات نکسوس تا مدتی طولانی جدیدترین و خام‌ترین نسخه‌های سیستم عامل اندروید را بر روی خود دارند و گوگل رسما مسئولیت بروزرسانی این دستگاه‌ها به نسخه‌های جدید اندروید را بر عهده گرفته است. نکسوس ۶ با نمایشگر بسیار بزرگ ۶ اینچی در طبقه فبلت‌ها قرار می‌گیرد. اگر به تجربه‌ای عالی از سیستم عامل اندروید، نمایشگری بسیار بزرگ و مشخصاتی قدرتمند نیاز دارید، نکسوس ۶ در بازار ایران با گارانتی و بدون گارانتی موجود است. این دستگاه از هر نظر می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد. این گوشی کیفیت ساختی عالی دارد، از صفحه‌نمایش خوب و اسپیکر پرقدرتی برخوردار است، خیلی سریع و روان دستور‌های شما را انجام می‌دهد و دوربینش هم شاید بهترین نباشد، اما عکس‌های نسبتا مناسبی می‌گیرد. 

قیمت ۱/۶۳۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

جی ۴ ال جی

مشخصات فنی:
دو سیم کارته
وزن ۱۵۵ گرم
پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 808 Chipset Dual-Core Cortex-A53 + ARM Quad-Core Cortex-A57 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۳۴ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۹.۸ در ۷۶.۱ در ۱۴۸.۹ میلی‌متر

جی ۴، پرچمدار امسال ال‌جی است که هرچند از نظر ظاهری تفاوت چندانی نسبت به نسل قبل نکرده اما سخت‌افزار آن به خوبی ارتقاء یافته و مشکلات نرم‌افزاری آن نیز رفع شده‌ است. ال‌جی جی ۴ در نسخه‌های مختلف و با بدنه‌ی چرمی و پلاستیکی راهی بازار می‌شود. پوشش بدنه این تلفن از چرم طبیعی است و این موضوع جی ۴ را به یک محصول جذاب برای علاقمندان مد تبدیل می‌کند. ال‌جی امسال نه تنها روی طراحی بلکه روی دوربین گوشی خود تمرکز زیادی داشته است و به نظر می‌رسد با یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های موبایل روبرو هستیم. علاوه بر آن ال‌جی به جای پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ کوالکام که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون داغ‌شدن بیش از حد آن وجود داشت به سراغ پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ رفته که به خوبی از عهده وظایف پردازشی هم بر می‌آید. 

قیمت ۱/۷۶۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

وان +M9 اچ تی سی

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۶۸ گرم
پردازنده‌ی MediaTek helio X10 Chipset Octa Core CPU
صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۶۵ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۲۰ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۴ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵
باتری ۲۸۴۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۹.۶۱ در ۷۱.۹ در ۱۵۰.۹ میلی‌متر

کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی کمی بعد از معرفی پرچمدار خود یعنی گوشی وان ام ۹ تلاش کرد همچون سال‌های قبل مدل‌های مختلفی از این دستگاه را روانه بازار کند. امسال با توجه به مشکلات داغ‌شدن وان ام ۹ به دلیل بهره‌گیری از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ و مشلات اولیه عجیب و غریب دوربین گوشی که با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برطرف شدند، کمپانی اچ‌تی‌سی تحت فشار خاصی قرار گرفت و سعی کرد با رونمایی از یک پرچمدار قدرتمندتر دل هوادارانش را به دست بیاورد. وان ام ۹ پلاس بر خلاف وان ام ۹ اصلی به یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای از مدیاتک به نام Helio X10 مجهز شده و همچنین از اسکنر اثر انگشت بهره می‌برد که سبب شده با محصول جذابی روبرو باشیم. البته بیشتر مشخصات فنی وان ام ۹ پلاس با نسخه‌ی اصلی این پرچمدار یکسان است و تنها مدل پلاس نسبت به وان ام ۹ کمی بزرگتر است. اچ‌تی‌سی کماکان سبک طراحی و استفاده از بدنه‌ی فلزی و کیفیت ساخت بالا را در وان ام ۹ پلاس حفظ کرده تا همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اگر از طرفداران محصولات اچ‌تی‌سی هستید و قصد دارید پرچمدار این کمپانی تایوانی را خریداری کنید، به نظر می‌رسد وان ام ۹ پلاس خواسته‌های شما را برآورده کند.

قیمت ۱/۸۲۸/۰۰۰تومان در گوشی‌شاپ

وان M9 اچ تی‌ سی

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن: ۱۵۷ گرم
پردازنده‌ی Qualcomm MSM8994 Snapdragon 810 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
حافظه‌داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۲۰ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۴ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵
باتری ۲۸۴۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۴۴.۶ در ۶۹.۷ در ۹.۶۱ میلی‌متر

کیفیت ساخت فوق‌العاده که از وان ام ۹ کالای لوکس ساخته در کنار ترکیب رنگ جذاب، مواردی هستند که باعث جذب بسیاری از مشتریان می‌شود. شاید اخبار پیرامون داغ‌شدن گوشی وان ام ۹ به دلیل پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ و بزرگنمایی‌هایی که در این زمینه شد روی فروش این محصول تاثیر گذاشته باشد ولی همانطور که در بررسی‌های زومیت مشاهده می‌کنید این دستگاه به هیچ عنوان یک پرچمدار دست و پا بسته نیست. اسپیکرهای بوم‌ساوند با کیفیت و سطح صدای عالی، رابط نرم‌افزاری سنس ۷ که بسیار روان و جذاب به نظر می‌رسد و قدرت سخت‌افزاری بالا مواردی هستند که پرچمدار اچ‌تی‌سی را به دستگاهی عالی بدل می‌کنند. اما از سوی دیگر پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی در بخش طراحی، نمایشگر، امکانات نرم‌افزاری، باتری و کیفیت ثبت تصاویر پیشرفت زیادی نداشته است و هیچ‌کدام را به صورت اساسی بهتر نکرده است. 

قیمت ۱/۵۵۵/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

گلکسی اس ۶


مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۳۸ گرم
پردازنده‌ی Exynos 7420 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۷۷ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۶ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵
باتری ۲۵۵۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۴۳.۴ در ۷۰.۵ در ۶.۸ میلی‌متر

گلکسی اس ۶ زیباترین و خوش‌ساخت‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ است. صفحه‌نمایش آن خارق‌العاده‌ است، طراحی خوبی دارد، سریع و قوی است، کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و دوربین‌ پشت و جلوی آن عالی عمل می‌کند. اما بدنه‌ی ۶.۸ میلی‌متر این گوشی باعث شده است تا باتری به اندازه‌ی دیگر قطعات آن قوی نباشد؛ با این حال باتری دستگاه نیز یک روز دوام می‌آورد. گذشته از تمام این خوبی‌ها می‌توان غیر قابل تعویض بودن باتری، نبود درگاه حافظه و برآمدگی دوربین در پشت دستگاه‌ها را جزو عیب‌های گلکسی اس ۶ به حساب بیاوریم. گلکسی اس ۶ را نسبت به نسل‌های قبل خود باید یک گوشی انقلابی بدانیم که یک جهش بزرگ برای غول کره‌ای به شمار می‌رود.

قیمت ۱/۷۰۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

میت اس هواوی

مشخصات فنی
دو سیم کارته
وزن ۱۵۶ گرم
پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 935 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A53 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۱۶۳۸۴ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی
باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۷.۲ در ۷۵.۳ در ۱۴۹.۸ میلی‌متر
مقاله مرتبط:
بررسی میت اس هواوی (Huawei Mate S)
تماشا کنید: نگاه نزدیک زومیت به تلفن Mate S هواوی در IFA 2015

کمپانی چینی هوآوی در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ برلین از یک پرچمدار جدید به نام میت اس رونمایی کرد که از نظر مشخصات فنی با گوشی پی ۸ این شرکت تفاوت زیادی ندارد. این غول چینی در طول سال گوشی‌های متعددی را روانه بازار می‌کند و قصد دارد در بخش محصولات پرچمدار فعال‌تر عمل کند و از این رو در حالی که گفته می‌شود در آینده‌ی نزدیک قرار است فبلت میت اس ۸ رونمایی شود، گوشی میت اس را نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای این خانواده معرفی کرد. همین محصولات و فروش خوب آنها باعث شده تا هواوی با عبور از شیائومی به عنوان برند شماره یک چین مطرح شود.

این گوشی در رنگ‌بندی جذاب سفید، نقره‌ای، طلایی و رزگلد وارد بازار شده است و علاوه بر پوشش گوریلا گلس ۴ از فناوری فورس‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. میت اس نسبت به نمایشگر ۵.۵ اینچی خود ابعاد مناسبی دارد و می‌توانید با یک دست با آن کار کنید. کیفیت ساخت این گوشی آلومینیومی بسیار خوب است و استحکام قابل قبولی دارد. میت اس در مقایسه با گوشی پی ۸ از پردازنده‌ی نسبتا قوی‌تری بهره می‌برد و سنسور اثر انگشت آن در پشت دستگاه تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت میت اس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. یکی دیگر از مزایای میت اس به نمایشگر آمولد آن با حاشیه‌ی بسیار کم باز می‌گردد که تنها مشکل آن نور کم صفحه است که در بیشتر محصولات هواوی این مشکل وجود دارد. یکی دیگر از نقاط منفی این گوشی به پردازنده‌ی گرافیکی آن باز می‌گردد که نسبت به رقبای خود عملکرد ضعیف‌تری دارد.

قیمت ۱/۸۴۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

موتو ایکس ۲۰۱۴ موتورولا

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۴۴ گرم
پردازنده‌ی Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۲۴ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۴۰.۸ در ۷۲.۴ در ۱۰ میلی‌متر

موتو ایکس جدید محصولی متفاوت است. نسبته به نسل قبل بزرگ‌تر شده، ویژگی‌های جدید دارد و طراحی آن بهبودهای بسیاری را با خود همراه دارد. طراحی جدید بسیار جذاب‌تر شده و موتو ایکس را دوست داشتنی‌تر از گذشته کرده است. قیمت‌گذاری عالی این تلفن را هم به این ویژگی‌ها اضافه کنید، تا مطمئن شوید که با یک تلفن بی‌نظیر و بسیار خوش قیمت روبرو هستید. این محصول آبان امسال رونمایی شده و به تازگی به ایران راه پیدا کرده که همین موضوع باعث قیمت زیاد این دستگاه در مقایسه با رقیبان خود است. موتو ایکس ۲۰۱۴ از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برد و فریم کشیده شده به دور آن نیز فلزی است. بدنه پشتی این محصول از چوب بامبو ساخته شده اما موتورولا امکان شخصی سازی این بخش و سفارش جنس‌های دیگر را برای کاربران خود آزاد گذاشته است. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به بلندگو‌های دوگانه استریو و دوام باتری بالا اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که موتو ایکس ۲۰۱۴ از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت ۱/۴۵۰/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

لومیا ۱۵۲۰ نوکیا

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۲۰۹ گرم
پردازنده Qualcomm Snapdragon 800 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
صفحه‌نمایش ۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۳۶۷ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
دوربین ۲۰ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۱.۲ مگاپیکسل
سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱
باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۱۶۲.۸ در ۸۵.۴ در ۸.۷ میلی‌متر

لومیا ۱۵۲۰ پرچم‌دار فبلت‌های ویندوزفونی با مشخصاتی قدرتمند و نمایشگری بسیاری بزرگ است. اواخر آبان ماه سال قبل نوکیا دو محصول جدید با نام لومیا ۱۵۲۰ و لومیا ۱۳۲۰ را معرفی کرد. لومیا ۱۵۲۰ از یک صفحه نمایش ۶ اینچی فول HD بهره می‌برد که در آن آخرین نسخه از پلتفرم ویندوزفون را اجرا می‌کند. از مشخصات فنی این دستگاه حتی با توجه به اینکه سال پیش معرفی شده، نمی‌توان ایرادی گرفت چرا که بسیار خوب و راحت ویندوزفون ۸.۱ را اجرا می‌کند. دوربین لومیا ۱۵۲۰ بسیار قدرتمند است و می‌تواند تصاویری باور نکردنی را شکار کند و شارژ دهی آن نیز مناسب است. اما با توجه به کمبود امکانات نرم‌افزاری در سیستم عامل ویندوزفون نمی‌توان استفاده کافی را از این نمایشگر بزرگ ۶ اینچی فبلت لومیا ۱۵۲۰ داشت. به علاوه اینکه این صفحه نمایش بزرگ باعث شده شما با یک دستگاه بزرگ رو به رو باشید که با یک دست گرفتن یا در جیب گذاشتن آن به کاری سخت تبدیل شود.

قیمت ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان در بازار

بلک‌بری پاسپورت

مشخصات فنی:
تک سیم کارته
وزن ۱۹۶ گرم
پردازنده‌ی Qualcomm MSM8974AA Snapdragon 801 Chipset Quad-core Krait 400 CPU
صفحه‌نمایش ۴.۵ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۵۳ پیکسل بر اینچ
حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل سیستم عامل بلک‌بری اواس ۱۰
باتری ۳۴۵۰ میلی آمپر ساعت
ابعاد: ۹.۳ در ۹۰.۳ در ۱۲۸ میلی‌متر

بلک‌بری پاسپورت پرچمدار زیبای این کمپانی است که باید اوج طراحی بلک‌بری را در آن مشاهده کنیم. این گوشی که دارای ابعاد مربع شکل و همچون سنت بلک‌بری دارای صفحه کلید فیزیکی است به نمایشگر لمسی نیز مجهز شده و باید آن را تلفیقی از زیبایی و توانمندی بدانیم. این گوشی کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. بلک‌بری همیشه سعی می‌کند برای محصولات خود اهمیت زیادی قائل باشد؛ ولی باید هزینه‌ی آن را بپردازید.

طرفداران گوشی‌های بلک‌بری شاید تعداد زیادی نداشته باشند، ولی بدون شک به جز طرفداران محصولات این برند، کاربران دیگر نیز گوشی پاسپورت را تحسین خواهند کرد. این گوشی که همچون دیگر محصولات بلک‌بری ایمنی خوبی دارد، به سخت‌افزار قدرتمند و قابلی قبولی مجهز شده که می‌تواند به راحتی از عهده‌ی انجام کارهای سنگین برآید. اگر به دنبال یک گوشی خاص و زیبا و در عین حال قدرتمند هستید می‌توانیم بلک‌بری پسپورت را به شما پیشنهاد دهیم.

قیمت ۱/۵۲۸/۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ


با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
گوشی هوشمند پرچمدار زی تی ئی اکسون پرو