سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیش‌شرط‌های عربستان برای مناسک حج قابل قبول نیست/قبول پیش‌شرط‌ها تبعات آتی دارد


سید باقر حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ملی‌ و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شرطی که عربستان پیش روی ایران برای مراسم حج گذاشته است، گفت: خاندان آل سعود با درخواست‌های غیرمنطقی سعی دارند مانع از برگزاری مراسم برائت از مشرکین در مراسم حج امسال از سوی ایرانی‌ها شوند.

وی با تاکید براینکه اگر مراسم برائت از مشرکین برگزار شود تبعات فراوانی برای سردمداران عربستان خواهد داشت، تصریح کرد: حکام آل سعود ترس این را دارند برگزاری مراسم برائت از مشرکین تبدیل به قیامی ضد آنها شود زیرا با اقدامات اخیر حکام آل سعود در کشتار مردم بی‌دفاع یمن و اعدام شیخ نمر فضا به گونه‌ای است که کوچکترین اقدامی تبدیل  به سیلاب بزرگی ضد حکام عربستان خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مسئولان سازمان حج و زیارت در مذاکرات خود با مسئولان عربستان عزت و کرامت مردم ایران را در نطر داشته باشند، ادامه داد: ملت ایران عزیز و مقتدر است نباید در این مذاکرات عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و ملت ایران شکسته شود.

حسینی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در مراسم منا و فرودگاه جده افتاده با این حال دولت ریاض آن طور که باید، احساس مسئولیت نکرده است، بنابراین لازم است تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا با اطمینان خاطرحج تمتع حاصل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر شرطی که باعث شود اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران شکسته شود، قابل قبول نیست، افزود: اگر شروط غیرمنطقی را بپذیریم قطعا در آینده مشکلات بیشتری خواهیم داشت. ما حج با عزت می خواهیم یعنی باید زمانی حج برویم که هم امنیت مردمان حفظ شده باشد و هم اینکه مناسک حج در شأن ملت ایران برگزار شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
قرآن شرط قبول توبه واسطه کردن پیامبر است.