علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است


به گزارش خبرنگار مهر، عرب کاظم جعفرالجزائری عصر یکشنبه در سومین همایش تجلیل از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند، مشکلات اقتصادی و امنیتی را دارای نقش پررنگی در پایانه‌های این کشور دانست و افزود: بخش عمده مشکلات موجود در پایانه‌های عراق مشکلات زیرساختی است که در جلسه روز گذشته با اتاق بازرگانی خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند بر قابل‌رفع بودن این مشکلات پس از اجرایی شدن قانون ۲۱ توسط استانداری بصره تأکید شد.

وی در ادامه به منعقد شدن تفاهم‌نامه میان بصره و خرمشهر اشاره کرد و گفت: مدتی قبل تفاهم‌نامه ای میان بصره و خرمشهر منعقد شد که این تفاهم نامه برخی از نکات مانند موارد اقتصادی، خدماتی و بهداشتی را در برگرفت که در تلاش برای اجرایی کردن این تفاهم‌نامه هستیم.

معاون استاندار بصره عراق از آغاز اجرای برخی مفاد این تفاهم‌نامه خبر داد و عنوان کرد: اجرای برخی مفاد این تفاهم‌نامه مدتی پیش شروع‌شده که از این میان می‌توان به همکاری میان بصره و خرمشهر در امر بهداشت و درمان با اعزام بیماران عراقی به کشور ایران برای درمان اشاره کرد.

جعفرالجزائری همکاری در امور اقتصادی و تلاش برای رفع مشکلات پایانه شلمچه را از دیگر نتایج اجرای مفاد تفاهم‌نامه  برشمرد.

وی حضور در خرمشهر و همزمانی این سفر با روز ملی صادرات را دارای تأثیر قابل‌توجهی بر صادرات برشمرد و همکاری دو طرف را کمکی شایان برای افزایش میزان صادرات دانست.

معاون استاندار بصره عراق لزوم پایبندی به مبانی اخلاقی در تجارت را گوشزد کرد و صداقت در تعاملات تجاری و دوری از تزویر در تجارت را از خصوصیات تاجر موفق و قابل‌ستایش خواند.


ویدیو مرتبط :
مشکلات اقتصادی، نیمه آشکار مشکلات www.darsezendegi.net