علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



رئیس جمهور کره جنوبی قصد سفر به ایران را دارد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ نیوز، منابع خبری کره جنوبی امروز چهارشنبه از قصد «پارک گئون های» رئیس جمهوری این کشور برای سفر به تهران در پی آغاز اجرای برجام و رفع تحریم های بین المللی علیه ایران خبر دادند.

البته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هنوز تاریخ دقیقی را برای سفر گئون های به ایران مشخص نکرده است.

تصمیم سئول برای تحکیم روابط با ایران در حالی اعلام می شود که دیروز سه شنبه وزارت امور خارجه کره جنوبی از اتخاذ تصمیم مشابهی برای توسعه روابط با روسیه و احتمال سفر گئون های به مسکو در آینده نزدیک خبر داده بود.

در صورت عملی شدن تصمیم سئول، گئون های اولین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که از ایران بازدید می کند.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸  به حدود ۷۵ میلیون بشکه در سال می رسید. این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۶۲ میلیون بشکه در سال کاهش پیدا کرد حال آنکه در شرایط فعلی کره جنوبی انتظار دارد که مقدار واردات نفت خود از ایران را به ۱۰ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ابراز تمایل سئول برای توسعه روابط با ایران در حالی انجام می گیرد که با اجرایی شدن توافق هسته ای، اتحادیه اروپا و چین هم برای سرمایه گذاری در بازار پرسود اقتصاد ایران اعلام آمادگی کرده اند.


ویدیو مرتبط :
سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی