سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کودک/ آلرژی‌های کودکی نشانه خطر ابتلا به بیماری قلبی


کودک/ آلرژی‌های کودکی نشانه خطر ابتلا به بیماری قلبی

باشگاه خبرنگاران/ تحقیقات حاکی از آن است که حساسیت‌ها و آلرژی‌هایی که کودکان در دوران کودکی تجربه می‌کنند ممکن است علامتی از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در آینده باشد.

کودکانی که مبتلا به آسم، تب یونجه (رینیک آلرژیک) یا اگزما هستند و یا از حساسیت‌های فصلی رنج می‌برند بیشتر امکان دارد که در سنین جوانی به بیماری‌های قلبی مبتلا شوند. تحقیقات نشان داده است که کودکانی که از چنین آلرژی‌هایی رنج می‌برند نسبت به کودکان دیگر بیشتر امکان دارد که فعالیت بدنی کمتری داشته باشند و در نتیجه اضافه وزن بیشتری داشته باشند و یا چاق باشند.

علاوه بر این کودکان و نوجوانانی که مبتلا به آسم و یا تب یونجه هستند احتمال اینکه فشار خون و یا سطح کلسترل بالایی داشته باشند دو برابر است. فشار خون بالا و همینطور کلسترل بالا خود عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

مطالعات متعددی نشان داده است که بیماری‌های آلرژیک می‌تواند تاثیرات منفی بر جنبه‌های دیگر سلامتی کودکان داشته باشند. البته ممکن است با درمان آلرژی در همان کودکی بتوان خطر ابتلا به بیماری‌هی قلبی را در جوانی و بزرگسالی کاهش داد. با تغییر سبک زندگی کودک، پیروی از برنامه غذایی مناسب و ورزش و فعالیت بدنی مناسب همراه با مراجعه منظم و مکرر به یک متخصص می‌تواند راه حلی مناسب برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی در کودکان مبتلا به آلرژی باشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
کاهش خطر مرگ توسط بیماری های قلبی پاسخ دکتر ضیایی در برنامه حدیث تندرستی در شبکه