مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



دست بزرگترین مسجد بروکسل در جیب عربستان


به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات نشان می دهد تعداد بسیاری از دانش آموختگان مرکز فرهنگی و اسلامی بروکسل که بودجه خود را از عربستان دریافت می کند، به داعش در سوریه پیوسته یا حملات تروریستی در فرانسه و بلژیک اجراء کرده اند.

مرکز فرهنگی و اسلامی بروکسل در مقر اتحادیه اروپا واقع است و داستان ساخت آن به سال 1967 برمی گردد.

عربستان در ازای فروش ارزان نفت به دولت وقت بلژیک موافقت این دولت را برای احداث مرکز فرهنگی و اسلامی بروکسل که مسجد اعظم نیز نامیده می شود، به دست آورد مرکزی که در این چند دهه به پرورش دادن نیروهای وهابی معروف و مشهور بوده است.

اخراج رئیس مسجد اعظم بروکسل در سال 2012

دولت بلژیک سال 2012 رئیس مسجد اعظم بلژیک را به علت ایراد سخنرانی های افراطی و تبلیغ و ترویج افکار وهابی اخراج کرد.

هم اکنون دولت و رسانه های بلژیک و هماهنگ کننده امور تروریسم اتحادیه اروپا مسئولان مسجد اعظم بلژیک را به دست داشتن در حملات تروریستی پاریس و بروکسل متهم و اعلام می کنند که این مسجد به محل جذب و شستشوی مغزی جوانان تبدیل شده است.

شیخ عبدالهادی سویف پیش نماز مسجد اعظم بروکسل گفت : ما پیش نمازها و مبلّغان خود را از عربستان ، مصر ، مغرب و چند کشور دیگر شمال آفریقا تأمین می کنیم.

عربستان 95 درصد از پیش نمازها و مبلّغان مسجد اعظم بروکسل را تأمین می کند و مسئولان بلژیک هیچ مداخله ای در این امر نمی کنند.

مسجد اعظم بروکسل زیر ذره بین

" کلود مونیکِه " کارشناس امور تروریسم در مرکز امنیت و اطلاعات راهبردی اروپا (E.S.I.S.C) امروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم در بلژیک گفت: انتخاب پیش نمازهای مسجد اعظم بروکسل باید با دقت انجام بگیرد و آنها نباید ازعربستان یا پاکستان آورده بشوند بلکه باید افرادی دراروپا برای پیش نمازی مسجد اعظم آموزش ببینند.

مسئولان مسجد اعظم بروکسل حملات تروریستی پاریس و بروکسل را محکوم کردند؛ ولی در هیچیک از خطبه های خود برای قربانیان این حملات طلب آمرزش نکردند و فقط به یک دقیقه سکوت بسنده کردند که همین امر شک و تردید مردم و مسئولان را درباره دست داشتن دانش آموختگان مسجد اعظم دراین حملات بیشتر کرد.

"حسین وانلی"  یکی از فعالان عرصه رسانه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت : افکار عمومی بلژیک و دیگر کشورهای اروپائی معتقد است که مرکز فرهنگی و اسلامی بروکسل در صدر مراکز پرورش افرطیون اروپا قرار دارد.

نظارت دولت بر فعالیت های مسجد اعظم بروکسل

دولت بلژیک فعالیت ها و سخنرانی های مسئولان و پیش نمازهای مسجد اعظم بروکسل را از نزدیک زیر نظر گرفته اند.

" کریم باغستانی " خبرنگار العالم در بروکسل گزارش کرد: کارشناسان ارشد امور تروریسم معتقدند که هیچ کدام از دولت های متوالی بروکسل کاری برای جلوگیری از تبلیغات وهابی عربستان در بلژیک نکرده است و تلاش دولت کنونی برای مبارزه با افراط گری با توجه به دهها سال فعالیت وهابیون در بلژیک شاید کارساز نباشد.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
جیب بری در عربستان