گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



اکوتوریسم/ کوهی به نام «کوه آربابا»


ایران ایزی تراول/ کوه آربابا به نوعی نماد طبیعت شهرستان بانه محسوب می شود به نوعی که همه ی مردم بانه نسبت به این کوه احترام و علاقه ی خاصی دارند. شخصیت آربابا در اشعار کردی و در میان قصه های محلی بسیار کاربرد دارد اما متأسفانه از علت نام گزاری این کوه سند معتبری در دسترس نیست و اغلب اقوال محلی و فاقد سند ذکر می شود.
این کوه که پیشنهاد ثبت آن در فهرست اثار طبیعی ایران هم عنوان شده است ۲۲۲۰ متر ارتفاع دارد و محل مناسبی برای پیاده روی معمولی و کوهنوری برای طبیعت دوستان است.

اهالی بانه به جهت تفرج یا کوهنوردی و یا ورزش صبحگاهی، قطعاً کوه آربابا را به عنوان یک گزینه اصلی در نظر می گیرند. و به راستی چه مکانی بهتر از کوه آربابا که هم هوای مطبوع و دلکشی دارد و هم مناظر فوق العاده ای مضاف بر این که در سال ۱۳۸۵ به همت گروهی از کوهنوردان حرفه ای منطقه در قله ی کوه یک اقامتگاه برای کوهنوردان ساخته شده است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
اگر شما هم سفر به بانه را در برنامه خود قرار داده اید قطعاً از کوه آربابا دیدن بفرمایید و یک ورزش صبحگاهی به همراه خانواده در این فضا و طبیعت فوق العاده را تجربه کنید. به همت شهرداری بانه یک سری امکانات رفاهی جهت سهولت استفاده ی مردم در این کوه ساخته شده است که البته در ابتدای کار است و جای تکمیل شدن دارد.


ویدیو مرتبط :
انداختن بز کوهی از کوه بوسیله عقاب