آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میزاردور/ چیپس رژیمی خانگی


میزاردور/ چیپس رژیمی خانگیدونفره/ آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت15 دقیقه
مجموعاً25 دقیقه
مواد برای1 نفر
چی لازم داریم؟
برای این چیپس به ازای هر سیب زمینی به یک قاشق روغن زیتون و مقداری نمک نیاز داریم. البته فلفل و ادویه های مورد علاقتون رو هم میتونید اضافه کنید. اگر علاقه به تهیه چیپس سرکه ای دارین هم مقداری سرکه سفید احتیاجه.
چطوری بپزیم؟
قبل از هرچیز سیب زمینی ها رو خوب میشوریم و با ابزار یا چاقو، اونها رو خیلی نازک ورقه میکنیم. اگه رنده های مخصوص ورقه کردن داشته باشید خیلی بهتره. بعد از اینکه کاملا خرد شدن اونها رو خیلی خوب آب میکشیم تا نشاسته اضافیشون بره. بعد هم برای حدود نیم ساعت در آب سرد خیس میدیم. (اگه خواستید چیپس سرکه ای داشته باشید باید نصف مقدار آب، سرکه سفید بریزید.) بعد هم بذارید تا در آب بمونه.
بعد از نیم ساعت از آب خارج کنید و سیب زمینی ها رو با دستمال خشک کنید. روغن زیتون و نمک و ادویه های مور علاقتون رو اضافه کنید و روی توری فر بچینید و بذارید در فر از پیش گرم شده در دمای 170 درجه سانتی گراد حدود 10-20 دقیقه کاملا ترد بشه و رنگش کمی تیره بشه. البته مراقب باشید که سیب زمینی هاتون نسوزه.
این چیپس ها بسیار سالم و کم کالری هستن و برای تنقلات بچه ها بسیار مناسبند.





منبع: دونفره


ویدیو مرتبط :
یک نوشیدنی رژیمی خانگی