ادعای بی اساس پایگاه صهیونیستی دبکا: جنگنده های ایران در آسمان سوریه حضور دارند


پایگاه صهیونیستی دبکافایل مدعی شد برای نخستین بار جنگنده های ایرانی در حریم هوایی سوریه دیده شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه صهیونیستی دبکافایل در گزارشی مدعی شد برای نخستین بار، جنگنده های ایران در آسمان سوریه در کنار جنگنده های روسی حاضر شدند.

این پایگاه در گزارش اختصاصی خود مدعی شد: چندین تصاویر ویدئویی که ظاهرا وزیر دفاع روسیه آنها را منتشر کرده است، برای نخستین بار حضور جنگنده های اف چهارده و میگ بیست و نه ایران را در آسمان سوریه نشان می دهد. در تصاویری که مجله ایتالیایی اویشنیست "The Aviationist " منتشر کرده است، جنگنده های ایرانی، بمب افکن های روسی، از جمله توپولوف تی یو صد و شصت- سنگین ترین، سریعترین و مخرب ترین بمب افکنی که تا کنون ساخته شده است- را در ماموریت هایی به فاصله صد و پنجاه کیلومتری مرزهای شمالی اراضی اشغالی اسکورت می کنند. 

جنگنده های قدیمی اف چهارده ساخت آمریکا در دهه 1970، زمانی که شاه مخلوع در قدرت بود، به ایران فروخته شد .

این پایگاه صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی اساس خود می افزاید: دهها جنگنده اف چهارده که ایران آنها را بارها به روز رسانی کرده است، اکنون به سامانه های جمع آوری اطلاعات و رهگیری مجهز شده اند و اکنون ماموریت های خود را در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای اسرائیل برای اسکورت بمب افکن های روسی آغاز کرده اند. اکنون این چشمان ایران در آسمان در حال بررسی منطقه مرزی و جمع اوری اطلاعات ارزشمندی درباره توانمندی نیروی هوایی اسرائیل است. در شرایط عادی اگر جنگنده های ایرانی در حریم هوایی سوریه پیدایشان شود، نیروی هوایی اسرائیل با آنها مقابله کرده و آنها را سرنگون خواهد کرد؛ اما اکنون به خاطر پرواز در کنار بمب افکن های روسی، خود را در برابر حملات احتمالی جنگنده های اسرائیلی محافظت کرده اند.

این پایگاه در ادامه می افزاید: همانطور که دبکافایل روز شنبه بیست و یکم نوامبر (30 آبان) گزارش کرد، نیروی هوای روسیه و حملات موشکی به شکلی راهبردی بدون در نظر گرفتن تلفات غیرنظامیان، در حال نابود کردن رقه- پایتخت داعش در سوریه  است. ستاد کل روسیه در حال آماده سازی برای حمله ای بی سابقه به مواضع شورشیان و داعش است که شامل صدها پرواز رعد آسای جنگنده ها و بمب افکن ها و نیز حملات موشک های کروز از هواپیماها و ناوهای جنگی مستقر در مدیترانه و دریای خزر می شود.

هواپیماهای جاسوسی از ارتفاع بالا و نیز پهپادهای جاسوسی از ارتفاع پایین به سامانه های تصویربرداری و هدفگیری مجهز شده اند که به طور زنده عکس و تصاویر ویدئویی به مرکز فرماندهی در مسکو ارسال کنند. این اطلاعات همانند چتری حمایتی برای حملات روسیه عمل می کنند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا همکاری نظامی چند لایه  میان روسیه و ایران را زمانی که در بیست و سوم نوامبر (امروز) به همراه افسران ارشد نظامی این کشور به تهران سفر می کند، مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
جنگنده F14 ایران در آسمان سوریه