فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حوادث/ سيل راه 50 روستاي جيرفت را مسدود کرد


ايرنا/ بخشدار جبالبارز از توابع شهرستان جيرفت گفت: راه ارتباطي 50 روستا در اين بخش بر اثر بارش هاي شبانه روز گذشته مسدود شده است و ساکنان اين مناطق در خطر محاصره سيل هستند.

شهاب شهابي افزود: راه سه دهستان مسکون، رضوان و سقدر به دليل بارش شديد باران در شامگاه گذشته و بامداد امروز دچار خسارت شدند.
وي با بيان اين که اکيپ هاي راهداري در حال بازگشايي محورها هستند گفت: به محض بازگشايي محورها امدادرساني به سيل زدگان انجام مي شود و در حال حاضر امداد رساني هوايي نياز نيست.
وي با اشاره به نبود سيل بند در بالا دست مرکز شهر جبالبارز تصريح کرد: شهر جبالبارز از جانب سه رودخانه تهديد مي شود و جاري شدن سيل شب گذشته باعث تخريب آسفالت معابر و خانه هاي در مسير رودخانه شده است.
بخشدار جبالبارز گفت: اگر تا چند روز آينده سيل بند در رودخانه هاي اين شهر احداث نشود در صورت بارش شديد باران خسارات جبران ناپذير مالي و جاني به منازل مسکوني و تاسيسات شهري وارد خواهد شد.
وي از خسارت سيل اخير به بخش کشاورزي خبر داد و افزود: قنوات بسياري در اين بخش و همچنين لوله ها و کانال هاي آبرساني تخريب شده اند.
شهابي اظهار کرد: برق بيش از 14 روستا به دليل تخريب تيرهاي برق قطع است و مردم دچار مشکل هستند.
وي گفت: يک دستگاه خودرو نيز به دليل طغيان رودخانه زارين طعمه سيل شد اما در اين حادثه خسارت جاني نداشته ايم.
شهردار جبالبارز هم گفت: بيش از 50 ميليارد ريال به تاسيسات شهري جبالبارز خسارت وارد شده است.
محمدرضا سعيدي افزود: بارش باران و جاري شدن سيل در مرکز جبالبارز بيش از 200 هزار متر مربع از معابر اين شهر را که در دست احداث بود، تخريب کرد.
وي گفت: بيش از پنج هزار متر مربع آسفالت معابر نيز تخريب شده که رفت و آمد مردم را در شهر با مشکل مواجه کرده است.
وي با بيان اين مطلب که شهر جبالبارز در منطقه اي کوهپايه اي است بيان کرد: اين شهر هشت نقطه حادثه خيز در مسير رودخانه و نياز به احداث سيل بند دارد که در توان شهرداري نيست.
شهردار جبالبارز گفت: ورودي شهر به دليل طغيان رودخانه شمالي شهر مسدود و براي تردد مردم محور جايگزين مشخص شده است.
مرکز بخش جبالبارز با جمعيت 20 هزار نفر در فاصله 63 کيلومتري جيرفت قرار دارد.
شهرستان جيرفت در 230 کيلومتري جنوب کرمان است.


ویدیو مرتبط :
آموزش مسدود سازی مزاحمان