ورود 35 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به کرمانشاه


رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با اجرای طرح تحول سلامت 35 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، دکتر وهاب دهلقی در جمع خبرنگاران تجهیزات پزشکی را مهترین بخشی دانست که باعث شده طرح تحول نظام سلامت در کشور موفق باشد.

وی با بیان اینکه از محل طرح تحول سلامت حدود 35 میلیارد تومان منابع برای خرید تجهیزات پزشکی وارد استان شد، تاکید کرد: تلاش زیادی انجام دادیم که این سرمایه در اختیار بخش دولتی و برای استفاده عموم مردم باشد.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تجهیزاتی که برای استان خریداری شده اظهار کرد: این تجهیزات یا در بیمارستان‌های استان نصب شده و یا در حال نصب است.

به گفته این مسئول، یکی از مهمترین این تجهیزات دستگاه جدید رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) است که با هزینه 10 میلیارد تومانی خریداری شده و تا فروردین سال آینده نصب می‌شود.

دهلقی تصریح کرد: تنها دستگاهی که پیش از این در بیمارستان امام رضا(ع) وجود داشت حدود 13 یا 14 سال یعنی دو برابر میزان عمرش کار کرده بود و همین امر باعث خرابی‌ مکرر آن می‌شد و مردم مجبور بودند برای دریافت خدمات 20 روز در صف بمانند.

وی یادآوری کرد: در بیمارستان امام علی(ع) هم دو دستگاه آنژیوگرافی داشتیم که با وجود این دو دستگاه مردم در صف انتظار بودند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: با هزینه 3.5 میلیارد تومان یک دستگاه جدید آنژیوگرافی برای بیمارستان امام علی(ع) خریداری شده که طی 10 روزه آینده نصب خواهد شد.

دهلقی با بیان اینکه اکنون همه شهرستان‌های استان سونوگرافی، دستگاه اکو، دستگاه آندوسکوپی و برخی هم سیتی اسکن دارند، بیان کرد: با این شرایط بسیار به استانداردهای دنیا نزدیکیم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مردم برای بیماری‌های خاص و پرهزینه کمترین دغدغه را داشته باشند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآوری کرد: باید انحصار واردات برخی از تجهیزات پزشکی شکسته شود و بتوانیم دانش فنی آن را نیز وارد کنیم.

دهلقی با اشاره به مظلومیت حوزه تجهیزات پزشکی، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه اخیری که در کرمانشاه برگزار شد، دو سالن بزرگ برای مواد آرایشی بود که بسیار هم شلوغ بود و فقط یک سالن محقر برای تجهیزات پزشکی وجود داشت که چندان شلوغ نبود.

وی تاکید کرد: ما در استان کرمانشاه دو واحد تولید تجهیزات پزشکی آریان سرنگ و ابزارسازان درمانگر را داریم که در برابر صنعت استان بسیار کم است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ساخت سایت با 35 هزار تومان برای شما