افزایش قابل توجه توانمندی‌های سازمان اطلاعات عراق و ترور رهبران داعش


با جدی شدن کار مبارزه با تروریسم در عراق از سه سال پیش به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی این کشور تا حد زیادی توانمندی‌های خود را افزایش داد‌ه‌اند که این امر نتایج خود را در درگیری‌های اخیر استان الانبار و ترور برخی سرکردگان داعش به خوبی نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در آخرین این موارد عمر سامی العیساوی، مسئول امنیتی داعش در شهر فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار در عملیاتی اطلاعاتی توسط ارتش عراق از پای درآمد.

بنا به گفته مسئولان عراقی، دستگاه مبارزه با تروریسم این کشور پس از دریافت اطلاعات دقیق و دادن آن به نیروی هوایی توانسته این مسئول بلندپایه داعش را به قتل برساند.

سازمان اطلاعات عراق به ویژه سازمان امنیتی ارتش این کشور در دو سال گذشته پیشرفت قابل توجهی را از خود نشان داده است که از موفق‌ترین عملیات‌های این دستگاه در روز‌های اخیر می‌توان به کشف و شناسایی دو باند اصلی داعش در بغداد و دیالی اشاره کرد که طی آن ده‌ها عضو داعش دستگیر شدند و شبکه آنها که نقشه‌ گسترده ‌ای برای انجام خرابکاری در این دو استان داشتند، منهدم شدند.

به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی عراق با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای که بر روی آنها انجام شده اکنون به یکی از مقتدرترین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در کشورهای عربی تبدیل شده‌اند که نتیجه بیش از سه سال تمرین و مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه داعش است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بمباران کاروان خودروهای حامل رهبران داعش در عراق