سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



راه های مقابله با سوزش معده


سلامت نیوز: سوزش معده از مهمترین ناراحتی‌ هایی است که بسیاری به آن دچار می شوند، اما می توان با تغییراتی ساده در زندگی با آن مقابله نمود.

1 – توجه به نوع غذاخودداری از خوردن غذاهایی که می تواند عضله کششی پایین مری را تحت تاثیر قرار دهد مانند شکلات، نعناع، سس یا رب گوجه فرنگی، مرکبات، آب میوه و نوشابه های گازدار، همچنین می توان به جای نوشابه، آب نوشید.

2 – خودداری از مصرف غذاهای سرخ شدهغذای چرب می تواند باعث سوزش معده شود زیرا حاوی مقدار زیادی چربی است که هضم آن به زمان زیادی نیازمند است، به همین دلیل باید از غذاهای کم چرب استفاده نمود.

3 – توجه به حجم غذاخوردن غذای بیش از حد نیاز بدن و پر بودن معده باعث فشار به معده و هدایت اسید معده به مری و در نهایت احساس سوزش معده می شود.

4 – کاهش وزنچاقی از مهمترین عوامل فشار به شکم و همچنین ترشح بیشتر اسید معده است.

5 – عدم استفاده از دخانیاتسیگار حاوی مواد شیمیایی است که می تواند عضله کششی مری را تضعیف نماید.

6 – خودداری از خوردن دو تا 3 ساعت قبل از خوابدراز کشیدن پس از خوردن غذا باعث افزایش فشار غذا در معده به عضله کششی پایین مری، و افزایش اسید معده می شود.


ویدیو مرتبط :
درمان سوزش دهانه رحم و سوزش سر معده