سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تدوین ۵۰ کتاب قانون در زمینه‌های مختلف/ شورای عالی تنقیح به زودی تشکیل می‌شود


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز در نخستین کنفرانس ملی مدیریت دولتی ایران، در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: آنچه به دنبال آن هستیم کارآمدی و عدالت اجتماعی است و به همین منظور به دنبال چالش‌ها رفتیم که باید برای شناسایی چالش‌ها از اساتید کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، خط مشی کلی را ایجاد می‌کند، اظهار داشت: تنها کاری که باید انجام دهیم قانونگذاری است، زیرا در حال حاضر در برخی موارد با تورم قانون و در برخی زمینه‌ها با خلأ قوانین مواجه هستیم و همین امر نیز سبب زمینخواری، کوه‌خواری و دیگر تخلفات می‌شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: سال آینده صد و دهمین سالگرد تشکیل مجلس است که در کشورهای منطقه نظیر ندارد.

وی افزود: همزمانی اجرای قوانین منسوخ و صحیح در ایران سبب سردرگمی شده است، در حالی که در کشور نباید بیش از 60 کد موضوعی برای قوانین داشته باشیم.

امین‌زاده با اشاره به انباشت قوانین در کشور گفت: در حال حاضر صدها کتاب قانون داریم که در زمینه‌های مختلف مانند بیمه، تجارت، بورس، تنظیم و... تدوین شده‌اند. ما می‌گوییم منسوخ‌ها را کنار بگذاریم و فقط 50 تا 60 کد موضوعی را گرد هم آوریم.

وی از تدوین 50 کتاب قانون خبر داد و گفت: با تدوین 50 کتاب قانون در رابطه با 50 موضوع قانونی می‌توانیم سردرگمی را از بین ببریم، زیرا در حال حاضر قوانین به هم ریخته سبب سردرگمی شده است.

امین‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر تنقیح 11 هزارمین قانون که در طول 110 سال وجود داشته است را می‌خواهیم انجام دهیم که این تنقیح باید در مجلس اعلام شود تا به صورت قانون دربیاید.

وی اضافه کرد: بر این اساس، شورای عالی تنقیح برای نخستین بار در طول تاریخ کشور تشکیل شده است که رئیس این شورا رئیس مجلس شورای اسلامی است و منتظر تشکیل جلسه این شورا هستیم.

امین‌زاده گفت: در دولت قبل، مجلس برونسپاری می‌کرده و کار تنقیح را به بخش خصوصی می‌سپرده و دولت نیز کار خود را انجام می‌داده است، ولی حالا با استعلام از دستگاه‌های اجرایی، کار تنقیح از سوی دولت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BDAK1Y


ویدیو مرتبط :
تدوین و تنقیح قوانین | 09-12-88