فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حیدری: 2 فیلم به بخش نگاه نو اضافه می‌شود/ درباره بخش خارج از مسابقه فکر می کنیم


به گزارش خبرنگار سینمای فارس،برنامه نقد 4 شب گذشته با حضور محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، علیرضا شجاع نوری (مجری و عضو کمیته انتخاب) و فریدون جیرانی (یکی از اعضای هیأت انتخاب) روی آنتن شبکه چهار سیما رفت.

در این برنامه محمد حیدری در پاسخ به پرسش علیرضا شجاع نوری که آیا قرار است که بخشی را به عنوان خارج از مسابقه امسال داشته باشیم گفت: با توجه به فیلم هایی که ارایه شده‌است ممکن است بخشی با عنوان خارج از مسابقه داشته باشیم که هم اینک نمی توانم اعلام کنم .

وی در پاسخ به این پیشنهاد مجری که بهتر نیست با توجه به گرانی کاغذ و صرفه جویی در بودجه بولتن روزانه نداشته باشیم گفت: بولتن روزانه همه ساله در جشنواره بوده است و امسال هم در برنامه جشنواره است. درست است که فضای مجازی جای خوبی در میان مخاطبان باز کرده است اما امسال احساس کردیم اگر بولتن را برداریم خواهند گفت محمد حیدری آمد بولتن روزانه هم حذف شد. 

دبیر جشنواره درباره اضافه شدن دو فیلم به بخش نگاه نو توضیح داد: دو فیلم به بخش نگاه نو اضافه خواهد شد که به زودی اعلام می شود. 

وی درباره کاخ مردمی جشنواره توضیح داد: کاخ مردمی در پردیس ملت خواهد بود و مردم در کنار هنرمندان آثار را دنبال خواهند کرد و در آن سالن هم می توانند مردم پرسش و پاسخ داشته باشند اما جلسات پرسش و پاسخ در کاخ جشنواره و صبح روز بعد از نمایش فیلم برگزار می‌شود. 

حیدری ادامه داد: در مجموع 5 سئانس نمایش فیلم را در نظر گرفته‌ایم که شامل 2 نمایش برای فیلم‌های سودای سیمرغ،یک نمایش نگاه نو،یک نمایش هنر و تجربه و یک نمایش مستند می‌شود اما هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم که آخرین سئانس چه زمانی باشد و به کدام گروه اختصاص یابد که باید این موضوع را در گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در جشنواره حل کنیم.

دبیر جشنواره درباره سالن های مردمی نیز توضیح داد: امسال 12 سینما و مجموعا 27 سالن سینما در اختیار مردم خواهد بود.

محمد حیدری درباره پوستر جشنواره و اشکالی مانند 2015 که در آن به اشتباه ذکر شده بود نیز توضیح داد: پوستر جشنواره با عکس امیر عابدی و لی‌ات و فکر آقای مجید برزگر و اجرای آقای بزرگمهر حسین پور به نتیجه رسید که از همه این عزیزان تشکر می کنم،البته پوستر روتوش نهایی دارد و اشکالاتی که داشته برطرف می شود که انشاءالله بزودی آماده می شود و ارایه خواهد شد. 

جیرانی: 80 درصد فیلم ها پایان تلخ دارند

در بخش دیگری از برنامه فریدون جیرانی به این مهم اشاره کرد که اکثر فیلم های امسال اجتماعی بودند و شاید بتوان گفت 80 درصد آن ها با پایان های تلخ همراه بود که محمد حیدری این درصد را به 60 درصد کاهش داد.

علیرضا شجاع نوری هم تاکید کرد فیلم ها را با نگاه اجتماعی ببینیم و این مهم که این معضلات که در زندگی امروز متاسفانه وجود دارد را برطرف کنیم و  با نگاه سیاسی به آن ها توجه نکنیم. 

علیرضا شجاع نوری در پاسخ به پرسش جیرانی که فیلم ها به لحاظ بازی چگونه بودند گفت: نسل جوان بازیگران استعدادهای خوبی هستند که بسیار خوب به ایفای نقش می پردازند امسال بازی های خوبی دیدم که زیرپوستی بود و با یا دو پلان بازیگر می توانست نشان دهد که بسیار عصبانی است و کمتر از فریاد و داد و بیداد برای عصبانیت استفاده شده بود. 

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/QLS85N


ویدیو مرتبط :
‫برندگان فانوس نگاه های نو و دستاوردهای فنی بخش انیمیشن چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار‬‎