سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ذره وین: از صفر تا صد ویندوز 10 موبایل ؛ قسمت اول: بروزرسانی از ویندوزفون 8.1 به ویندوز 10 موبایل


ویندوز 10 موبایل

چند روز دیگر رسما عرضه‌ی ویندوز 10 موبایل آغاز خواهد شد و کاربران زیادی مشتاق استفاده از این سیستم‌عامل هستند. کاربران ویندوزفون 8.1 با این سیستم‌عامل تقریبا آشنا هستند اما ویندوز 10 موبایل تغییرات نسبتا زیادی را به‌خود دیده است. ما در ترنجی مجموعه آموزش‌های ذره وین را مجددا آغاز کرده‌ایم و این‌بار قصد پرداختن به ویندوز 10 موبایل را داریم. مجموعه‌ی از صفر تا صد ویندوز 10 موبایل برای تمامی کاربرانی که قصد مهاجرت به ویندوز 10 موبایل را دارند٬ به تازگی ویندوزی شده‌اند و یا از کاربران قدیمی ویندوز هستند٬ حاوی مطالبی جذاب و مفیدی است. پس اولین سری از مجموعه مطالب از صفر تا صد ویندوز 10 موبایل را از دست ندهید.

با ترنجی همراه باشید…

ذره وین چیست؟

مجموعه آموزش‌های آموزش‌های صحیح٬ دقیق و با زبان ساده در رابطه با خانواده ویندوز 10 ٬ ویندورفون٬ ایکس باکس و تمامی محصولات ویندوزی مایکروسافت. هدف ما از تهیه‌ی این آموزش‌ها٬ خلق احساسی است که به آن دانایی می‌گوییم. اگر می‌خواهید از یک موضوع لذت ببرید باید ابتدا آن را خوب بشناسید. ذره وین برای آشنا کردن بیشتر کاربران با ویندوز ایجاد شده است.

یاد آور می‌‌شود که شما می‌‌‌‌‌‌توانید در بخش ذره‌ وین٬ نظرات و انتقادات خود را در رابطه با ویندوز بیان کنید و در واقع به بحث معقولانه با دوستان خود بپردازید. اگر سوالی در رابطه با ویندوز داشتید مطرح کنید و پاسخش را از کاربران یا نویسندگان ترنجی بشنوید.

ذره وین

این بخش برای  شماست و شما می‌توانید دوستان خود را از تجربیات و دانش خود بهره‌مند کنید. برای اطلاعات بیشتر با اینجانب تماس بگیرید تا با هم یک تجربه‌ی جدید در فضای وب فارسی خلق کنیم و در صورتی که تمایل داشتید٬ می‌توانید مطالب آموزشی خود را برای ترنجی ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت منتشر شود.

[email protected]برخی حقایق در رابطه با ویندوز 10 موبایلتاریخ عرضه

تاریخ عرضه‌ی این سیستم‌عامل برای کاربران هیچ‌گاه به صورت رسمی از سوی مایکروسافت اعلام نشده است. بلکه در اکثر مواقع٬ اهالی ردموند تاریخ‌های تقریبی را در رابطه با انتشار این ویندوز٬ به کاربران اعلام کرده‌اند و در برخی از موارد به واژه‌ی بزودی بسنده کرده‌اند. در چند هفته‌ی اخیر اکثر وب‌سایت‌های مرجع ویندوزی اعلام کرده‌اند که این نسخه‌ از ویندوز بزودی منتشر می‌شود. طبق اطلاعاتی که ما به‌دست آورده‌ایم این عرضه‌ی ویندوز 10 موبایل در آذر ماه برای برخی از گوشی‌ها آغاز خواهد شد.

windows10mobile build 10581

ویندوز 10 برای تمامی اعضای سری لومیا منتشر خواهد شد

به اخبار کذب توجه نکنید. بار ها و بار ها مایکروسافت اعلام کرده است که ویندوز 10 موبایل برای تمامی اعضای سری لومیا منتشر خواهد شد و قطعا به‌قول خود عمل خواهد کرد.

windows 10 mobile

چندی پیش ایمیلی از طرف یکی از کاربران دریافت کردم که در متن ایمیل گفته شده بود:

سلام آقای کمانی. من یکی از کاربران سایت ترنجی هستم و گوشی لومیا 1520 دارم. در یکی از وب‌سایت‌ها خواندم که آپدیت ویندوز 10 موبایل برای لومیا 1520 منشر نمی‌شود. شنیدم میگن که مایکروسافت کلا پشتیبانی از لومیا 1520 را تموم کرده . این موضوع رو تایید می‌کنید؟

جواب بنده به کاربر

دوست عزیز سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه.  این موضوع چیزی جز یک دروغ نیست. مایکروسافت در تبلیغات ویندوز 10 از لومیا 1520 استفاده کرده است. 1520 یکی از گوشی‌هایی است که ویندوز 10 آزمایشی توسط مایکروسافت و اینسایدر‌ها در حال گذراندن آزمایش‌های مختلف است و خبری از قطع پشتیبانی لومیا 1520 توسط هیچ سایتی تا به امروز رسانه‌ای نشده است. طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم ویندوز 10 موبایل برای تمامی اعضای خانواده‌ی لومیا منتشر می‌شود. حتی لومیا 1520 و 530 . لومیا 530 و 1520 اندکی دیرتر بروزرسانی را دریافت خواهند کرد. شاید در اولین روزها شما ویندوز 10 را بر روی گوشی خود تجربه نکنید٬ اما این ویندوز برای گوشی شما عرضه می‌شود. بعد شما یک لحظه فکر کنید که لومیا 520 که یک پایین رده است به ویندوز 10 شود اما لومیا 1520 نشود! خنده‌دار است. مگه نه؟تغییر سیاست‌های مایکروسافت در رابطه با بروزرسانی منطقه‌ای

در ویندوزفون 8.1 شاهد عرضه‌ی منطقه‌ای بروزرسانی‌ها بودیم. بروزرسانی‌ها برای یک گوشی و یک منطقه‌ی خاص منتشر می‌شدند و ممکن بود همان گوشی با رام یک کشور دیگر٬ بروزرسانی را چند ماه بعد دریافت کند. این موضوع در ویندوز 10 موبایل تا فرق کرده است. بروزرسانی‌ها در ویندوز 10 موبایل به‌صورت منطقه‌ای منتشر نمی‌شود. بلکه بروزرسانی‌ها برای هر گوشی به‌صورت تقریبا همزمان منتشر می‌شود. فاصله‌ی بروزرسانی‌ها برای رام‌های مختلف یک گوشی دیگر چندماه نیست و نهایتا فاصله‌ی بین بروزرسانی‌ها چند روز یا یک هفته است. عرضه‌ی رام جهانی برای سری مایکروسافت لومیا٬ در این موضوع بی تاثیر نیست. سری پیشتاز لومیا برای دریافت بروزرسانی عبارتند از:

Lumia 430, Lumia 435, Lumia 532, Lumia 535, Lumia 540, Lumia 635 (1 GB RAM), Lumia 640, Lumia 640 XL, Lumia 735, Lumia 830

چگونه برای بروزرسانی ویندوز 10 موبایل آماده شویم؟زمان دریافت بروزرسانی

بعد از عرضه‌ی بروزرسانی‌های مهم و طبق رسم دیرینه‌ی مایکروسافت در سیستم‌عامل ویندوز٬ این خبر از طریق اکشن سنتر به اطلاع شما خواهد رسید. اگر گزینه‌ی دریافت خودکار بروزرسانی‌ها فعال نباشد٬ این بروزرسانی بعد از تایید شما٬ دانلود و نصب خواهد شد. توجه داشته باشید که بهترین زمان برای دریافت بروزرسانی‌ها (طبق تجربه‌ی چندین ساله‌ی دریافت بروزرسانی‌های ویندوزفون) نیمه شب است. بهتر است بروزرسانی‌ها در ساعات خلوت دریافت کنید تا به مشکل برنخورید. به یاد دارم که سال گذشته برای دریافت بروزرسانی ویندوزفون 8.1 ٬ بیش از 20 بار تلاش کردم و بعد از دانلود 70 درصد بروزرسانی٬ گوشی ارور اینترنت می‌داد. اما بعد از تلاش مجدد در نیمه شب٬ این مشکل برطرف شد.

wpupdates1_640

حجم اینترنت مورد نیاز٬ حافظه‌ی مورد نیاز و فضای تقریبی اشغال شده

حجم تقریبی که برای دانلود ویندوز 10 موبایل باید مصرف کنید٬ چیزی در حدود 1 تا 1.5 گیگابایت است (با توجه به مدل گوشی٬ حجم دانلود شده متفاوت است) حجم تقریبی که ویندوز 10 موبایل از گوشی شما اشغال می‌کند چیزی در حدود 3.7 گیگابایت تا 7 گیگابایت است (این موضوع نیز در بستگی به مدل گوشی شما دارد). فضای مورد نیاز برای دریافت آپدیت حداقل 1.5 گیگابیات است (بهتر است بیشتر از 2 گیگابایت گوشی شما٬ خالی باشد). برای خالی کردن گوشی و تهیه‌ی فضای مورد نیاز دستورالعمل‌های زیر را انجام دهید:

1- در صورت امکان فیلم٬ عکس و موزیک‌های خود را موقتا به کامپیوتر خود منتقل کنید. درصورتی که اینترنت پرسرعت دارید آن‌ها را به فضای ابری One Drive منتقل کنید.

syncloop-desktop

2- بازی و برنامه‌های اضافی را در صورت موجود بودن کارت حافظه٬ به آن‌جا منتقل کنید.

3- تاریخچه‌٬ temporary files ٬ cookies و پسورد‌های ذخیره شده در اینترنت اکسپلورر را حذف کنید. با رفتن به آدرس زیر این موضوع امکان پذیر است.

Settings > applications > Internet Explorer > delete history

4- تاریخچه‌ی جستجوی نقشه و temporary files آن را پاک کنید.

Settings > applications > maps > delete history

5- تاریخچه‌ی جستجوی بینگ٬ بینگ ویژن٬ بینگ موزیک را پاک نمایید.

Settings > applications > search > delete history

2724_20_multitasking-of-third-party-apps-bing-the-7-sins-of-windows-phone-7.png

6- فایل‌های قدیمی آفیس را پاک کنید.

Office > places (محل مورد نظر) > phone

7- موزیک‌ها و میکس‌های قدیمی MixRadio را پاک کنید.

MixRadio > offline mixes

گوشی خود را کامل شارژ نمایید

در هنگام دریافت بروزرسانی٬ بهتر است که گوشی خود را به شارژر وصل نمایید. درهنگام نصب ویندوز 10 موبایل٬ حتما حتما حتما گوشی خود را از شارز بکشید. در صورتی که شارژر را از گوشی نکشید٬ احتمالا بریک شدن (ناقص شدن فایل نصبی و بالا نیامدن گوشی) وجود دارد. حداقل درصد شارژ برای نصب کامل و بدون نقص ویندوز 10 ٬ 50 درصد است.

battery1020

موارد بالا را انجام دادید؟ حالا برویم سراغ مرحله‌ی بعد

شروع بروزرسانی و نکاتی مهماز اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید

توصیه می‌کنیم که قبل از انجام بروزرسانی٬ حتما از اطلاعات خود٬ نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. ممکن است بعد از بروزرسانی٬ برخی از اطلاعات شما از بین بروند. برای تهیه‌ی بروزرسانی به تنظیمات رفته و از اطلاعات خود ٬ بک آپ تهیه کنید.

backup-windows-phone-81_large

Settings—-> Backup

قبل و یا بعد از بروزرسانی٬ هارد ریست کنید

تجربه نشان داده است که انجام عمل هارد ریست قبل و یا بعد از بروزرسانی٬ جانی دوباره به تلفن‌همراه شما می‌دهد. حتما این عمل را انجام دهید.

Factor_Reset_HTC_One

Settings > Phone > about > Resetدر آخر بعد از انجام دادن تمامی مراحل به قسمت Phone Update بروید ٬ بروزرسانی کنید و لذت ببرید

windows-phone-8_1-update1

در آخر یاد آور می‌شویم که بروزرسانی به ویندوز 10 موبایل تنها از بیلد 8.10.14219.341 امکان پذیر است. درصورتی که نسخه‌ی قدیمی‌تر از این نسخه دارید٬ بروزرسانی‌های ویندوزفون 8.1 را دریافت کرده و سپس به دریافت ویندوز 10 اقدام نمایید.

نظر شما در این رابطه چیست؟

ایده‌ی مقاله برگرفته از  NokiaPowerUser  با دخل و تصرف

لینک کوتاه

Closeبرای امتیاز دهی به این مطلب، لطفا وارد شوید: برای ورود کلیک کنید


ویدیو مرتبط :
بروزرسانی برنامه Microsoft Photos برای ویندوز 10 موبایل