علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



همسر مکرمه شهید آیت الله شاه آبادی درگذشت


به گزارش خبرگزاری مهر، حاجیه خانم عزت السادات آیه الله زاده شیرازی، همسر مکرمه شهید آیت الله حاج شیخ مهدی شاه آبادی و مادر دکتر حمید شاه آبادی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از سپری کردن یک دوره بیماری درگذشت.

پیکر این بانوی مجاهد صبح پنجشنبه ۱۲ فروردین ساعت ۹ صبح از مسجد اعظم شهید شاه آبادی در میدان اختیاریه، خیابان شهید لطیفی پور، رستم آباد با حضور مردم شهید پرور شهر تهران و مسئولان لشکری و کشوری تشییع می شود. همچنین مراسم ترحیم نیز در روز شنبه چهاردهم فروردین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۰۰ در میدان فلسطین، مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار می شود.

شهید شاه‌آبادی از شاگردان و یاران راستین حضرت امام خمینی(ره) در دوران مبارزات سیاسی پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود. وی از کسانی بود که همراه شخصیت‌های مبارزی چون آیت‌الله بهشتی، استاد مطهری، دکتر باهنر، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله مهدوی کنی و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و… از پایه‌گذاران اصلی جامعه روحانیت مبارز بود.

این شهید بزرگوار که نماینده امام خمینی (ره) و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۳ حین بازدید از مناطق جنگی جنوب در منطقه عملیاتی جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید شاه آبادی فرموده‌اند، ‌شهید شاه آبادی یکی از افتخارات روحانیت مبارز بود. یک انسان پاکباز، با اخلاص، فداکار، کاری، ‌نستوه و خستگی ناپذیر و خوش روحیه. یک انسان نمونه و استثنایی بود. این عالم جلیل و مبارز صمیمی و خستگی ناپذیر پاداش سال‌ها مجاهدت در راه خدا و تلاش برای حاکمیت اسلام را با رحلتی چنین افتخارانگیز که موجب رضوان الهی و مجاورت اولیاالله است به‌دست آورد.


ویدیو مرتبط :
شهید شاه آبادی در کلام آیت الله هاشمی رفسنجانی