ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



بازگشت هیجان پس از 10 روز وقفه/ تقابل ستاره‌ها در خانه والیبال


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دور برگشت بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران یادواره 200 شهید والیبالیست از روز چهارشنبه دوم دی‌ ماه با شش دیدار در شهرهای بندرعباس، تهران (دو دیدار)، ورامین، مشهد و زاهدان آغاز می‌شود.

تیم والیبال پیکان، قهرمان نیم فصل در سالن فجر بندرعباس به مصاف آلومینیوم المهدی هرمزگان می‌رود. نماینده هرمزگان در دور رفت 10 امتیاز از 11 مسابقه خود کسب کرده است و در رتبه یازدهم جدول قرار دارد. از نظر آماری پیکان در آغاز دور برگشت کار مشکلی نخواهد داشت، اما آلومینیوم در دیدارهای خانگی متفاوت بوده است و شاگردان پیمان اکبری نباید این موضوع را فراموش کنند. تیم پیکان در دور رفت و در خانه والیبال تهران آلومینیوم المهدی را سه بر صفر شکست داده بود.

مهمترین و حساس ترین بازی هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال از ساعت 17 در خانه والیبال تهران برگزار خواهد شد و تیم‌های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه که دور رفت را با کسب عنوان های دوم و سوم جدول به پایان رساندند به مصاف یکدیگر می‌روند. شهرداری ارومیه در دور رفت موفق به شکست 3 بر یک بانک سرمایه در ارومیه شده بود و این هفته شاگردان مصطفی کارخانه برای جبران این شکست به میدان می‌روند. با توجه به اینکه دو تیم 9 برد در کارنامه دارند، در صورت شکست شهرداری ارومیه، جایگاه دوم جدول به بانک سرمایه خواهد رسید.

خانه والیبال تهران این هفته میزبان دو مسابقه است که نخستین دیدار از ساعت 15 بین دو تیم سایپا تهران و شهرداری تبریز آغاز خواهد شد. شهرداری تبریز با 18 امتیاز از 6 برد در رتبه چهارم جدول رده بندی است و سایپا با 16 امتیاز از 6 برد در جایگاه هفتم است. بنابر این اگر شاگردان ناصر شهنازی سرمربی سایپا در این مسابقه پیروز میدان شوند، صعودشان در جدول حتمی خواهد بود. دیدار رفت دو تیم سایپا و شهرداری تبریز 3 بر 2 به سود نارنجی‌پوشان سایپا شد و حالا باید دید که سایپا در دیدار خانگی می‌تواند برای دومین بار این تیم را شکست دهد؟

هفتادمین مسابقه لیگ برتر والیبال سال جاری روز چهارشنبه در سالن مهران مشهد برگزار می شود و ثامن الحجج خراسان از بازرگانی جواهری گنبد پذیرایی خواهد کرد. ثامن با 18 امتیاز در جایگاه ششم جدول است و نماینده گنبد با 9 امتیاز در رتبه دهم قرار دارد. شاگردان جبار قوچان‌نژاد، سرمربی ثامن‌الحجج خراسان نتیجه دیدار دور رفت را در سالن المپیک گنبد 3 بر یک به حریف واگذار کردند و این هفته در دیدار خانگی و با حمایت هواداران خود برای پیروزی به میدان خواهند رفت.

متین صالحین ورامین در یکی دیگر از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال میزبان آرمان ورزشی اردکان خواهد بود. آرمان نخستین حضور در لیگ برتر را تجربه می کند و در دور رفت موفق به کسب رتبه هشتم جدول با 13 امتیاز شد. دیدار رفت دو تیم نیز 3 بر 2 به سود اردکان به پایان رسید و متینی‌ها برای این مسابقه که در سالن شهید گل عباسی ورامین برگزار می‌شود، در اندیشه کسب سه امتیاز کامل هستند تا جایگاه پنجمی خود در جدول لیگ برتر را از دست ندهند.

آخرین دیدار هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال در سالن استانداری زاهدان برگزار خواهد شد و تیم انتهای جدولی به مصاف کاله مازندران خواهد رفت. کاله با 14 امتیاز در رتبه نهم جدول است و برای اینکه در بین هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف باشد، باید نخستین گام دور برگشت را محکم بردارد که به نظر نمی‌رسد برای شکست نماینده زاهدان کار سختی در پیش داشته باشد.

تا کنون درباره انصراف دو تیم گوهر کویر زاهدان و آلومینیوم المهدی بندرعباس از لیگ برتر والیبال تصمیمی از سوی مراجع ذیصلاح گرفته نشده است.

برنامه کامل هفته نخست دور برگشت لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

تهران، ساعت 15: خانه والیبال
سایپا تهران – شهرداری تبریز

تهران، ساعت 17: خانه والیبال
بانک سرمایه – شهرداری ارومیه

بندرعباس، ساعت 17: سالن فجر
آلومینیوم المهدی هرمزگان – پیکان تهران

ورامین، ساعت 17: سالن شهید گل عباسی
متین صالحین ورامین – آرمان ورزشی اردکان

مشهد، ساعت 17: سالن مهران
ثامن الحجج خراسان – بازرگانی جواهری گنبد

زاهدان، ساعت 17: سالن استانداری
گوهر کویر زاهدان – کاله مازندران

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/VST2HO


ویدیو مرتبط :
‫10 بازگشت هیجان انگیزِ فوتبالیست های لیگ هفدهم خلیج فارس‬‎