در گالری‌های تهران چه خبر است؟


گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوع میزبان علاقه‌مندان به هنر در روزهای پاییزی تهران هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، تعدادی از آثار آبرنگ علی گلباز در یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش گذاشته می‌شود. او در آثار خود انسان‌های بیزمان و مکان را به تصویر کشیده است. آدم‌هایی ساخته ذهن و تفکر هنرمند. در شهری زندگی می‌کنند که به هیچ کسی تعلق ندارد.

نمایشگاه گلباز از ششم آذرماه به مدت پنج روز روی دیوار نگارخانه «بیست و شش» می‌رود. این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه 6 آذرماه افتتاح می‌شود و تا 10 آذرماه، از ساعت 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه «بیست و شش» به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان پورظهیر، شماره 26، واحد 3 مراجعه کنند یا با شماره22287547 تماس بگیرند.

خانه هنرمندان ایران

به‌مناسبت دهمین سالگشت درگذشت استاد «مرتضی ممیز» نمایشگاهی از تصویرسازی‌های این هنرمند در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. در کنار آثار ممیز گزیده‌ای از طراحی‌های«میشل بووه» طراح گرافیک فرانسوی که برای مراکز فرهنگی، سالن‌های تئاتر و … طراحی شده است نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

***

نمایشگاه تصویرسازی‌های استاد ممیز و نمایشگاه پوسترهای میشل بووه در گالری‌های زمستان، پاییز و ممیز خانه هنرمندان ایران از 7 تا 12 آذرماه از ساعت 10 تا 17 پذیرای مخاطبان خواهد بود.

نمایشگاه گروهی نقاشی و نیوآرت شامل آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی با عنوان «جابه‌جایی» در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثار نقاشی، مجسمه، ویدئوآت، چیدمان، اینتراکتیو (interactive) و ... از شش هنرمند ایرانی و 21 هنرمند از کشورهای هلند، اتریش، بلژیک، اسپانیا، آرژانتین، یونان، ایرلند، فرانسه، اکراین، انگلستان و آمریکا به‌نمایش گذاشته خواهد شد. گردآوری این نمایشگاه برعهده ریحانه افضلیان و مرلین گافنی بوده است.

این نمایشگاه ششم آذرماه ساعت 17 افتتاح می‌شود و تا 16 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری راه ابریشم

برای نخستین‌بار آثار هنرمندان ایرانی با محوریت خیام در کنار یکدیگر و در قالب یک نمایشگاه گروهی ارائه می‌شود. این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان سه نسل مختلف هنرهای تجسمی ایران را در خود دارد، با محوریت عمر خیام و هنر معاصر ایران شکل گرفته است. این اولین‌بار است که آثار هنرمندان ایرانی با محوریت خیام در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

فرشید مثقالی، محمد احصایی، عباس کیارستمی، پری‌یوش گنجی، حسین محجوبی، فرح اصولی، مصطفی دشتی، بهرام دبیری، مریم زندی، رضا لواسانی، ابراهیم حقیقی، هادی هزاوه‌ای، نیکزاد نجومی، رعنا جوادی، گیزلا وارگا سینایی، رضا کیانیان، مهسا وحدت، بزرگمهر حسین‌پور، شهره مهران، بهرام شیردل، احمد مرشدلو، مصطفی دره‌باغی، شادی قدیریان، سمیرا علیخان‌زاده، محمود بخشی، هاوار امینی، ناهید حقیقت، لیلی درخشانی، مجید کورنگ بهشتی، مهدی وثوق‌نیا، پویا آریان‌پور، مهرداد محبعلی، بهمن کیارستمی، مهشید نوشیروانی، فرحناز شریفی، جلال سپهر، شهریار احمدی، حامد رشتیان، فرناز ربیعی‌جاه، هومن مهدی‌زاده جعفری، بابک کاظمی، تهمینه منزوی، گلناز طاهری و شاهد صفاری هنرمندان حاضر در این رویداد هستند که آثار خود را در قالب‌ نقاشی، عکس، طراحی، مجسمه و ویدیو به تماشا می‌گذارند.

گالری راه ابریشم در دو بخش به‌نمایش این آثار خواهد پرداخت که بخش اول آن در روز جمعه، ششم آذرماه گشایش می‌یابد و بخش دوم پس از یک‌ماه به‌نمایش گذاشته خواهد شد. این نمایشگاه در پارک لاله، گالری راه ابریشم، به نشانی بلوار کشاورز، بین خیابان وصال و خیابان قدس، شماره 210، ساختمان تکنو آجر برگزار می‌شود.

گالری مژده

۳۲ اثر برجسته از ۲۰ هنرمند سه نسل هنر مدرن و معاصر ایران در یک نمایشگاه گروهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. در «منتخب مژده» آثاری از هوشنگ پزشک‌نیا، احمد اسفندیاری، جواد حمیدی، مهدی سحابی، منوچهر نیازی، سونیا بالاسانیان، رضا درخشانی، داریوش قره‌زاد، شهریار احمدی و ... به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا دهم آذرماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ٢٧ ادامه دارد.

گالری افرند

«پولاد صدرالرجال عبدالرحیمی» تازه‌ترین آثار طراحی و اکریلیک خود را با موضوع طبیعت در نمایشگاهی با عنوان «گذر فصل‌ها» به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه 9 تابلوی طراحی سیاه و سفید و سه کار اکریلیک رنگی با موضوع طبیعت به‌نمایش درآمده است.

نمایشگاه «گذر فصل‌ها» از 29 آبان تا ششم آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «افرند» به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، شماره 48 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری ساربان

نگارخانه «ساربان» کلکسیون «نام‌آوران هنر ایران» را که از هفته پیش روی دیوار برده بود، با نمایش اثری از سهراب سپهری و تعویض آثار فروش‌رفته ادامه خواهد داد. آثاری که فروش رفته‌اند از روی دیوار برداشته می‌شوند و آثار جدیدی از همان هنرمند جایگزین آن خواهد شد و در کنار آن‌ها اثری دیده‌نشده از سهراب سپهری نیز به‌نمایش درخواهد آمد.

در سری جدید نمایشگاه، آثار جدیدی از فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، محمود زنگنه، اردشیر محصص، جلال شباهنگی، یرواند نهاپاتیان، حسین محجوبی، منوچهر نیازی، فرامرز پیلارام، هانیبال الخاص، سمبات درکیورغیان، حسین شیخ و علیمحمد حیدریان و محسن سهیلی در کنار اثری از سهراب سپهری به‌نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه ششم آذرماه 94 از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به گالری «ساربان» واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 88504226 تماس بگیرند.

گالری دنا

نمایشگاهی شامل آثار 14 گرافیتی ‌آرتیست مشهور ایران و جهان در گالری «دنا» برپا می‏‌شود. در این نمایشگاه که کیوریتوری آن را «جیانکارلو پتروچی» برعهده دارد، آثاری از ساندرا شوریر، بی‌ژور، اوتو شید، آیسی اند سوت، مارتین واتسون، پز هیوستون، نفیر، وینه میرا، مد سی، ارنست زاخاروویچ، سپت، کن‌وز، کارت وان و لوالت به‌نمایش گذاشته خواهد شد که به‌جز آثاری از گرافیتی آرتیست‌های ایرانی، «نفیر» و «آیسی اند سوت»، بقیه آثار به شیوه چاپ دستی و سیلک اسکرین ارائه خواهد شد.

نمایشگاه «ضربات متفاوت» روز جمعه ششم آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «دنا» به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک 4 افتتاح می‌شود و تا 16 آذر ادامه خواهد داشت.

برج میلاد

همزمان با برگزاری سوگواره «خیمه‌ها و نجواها» در برج میلاد تهران و همچنین نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، نمایشگاه عکس «اربعین» افتتاح می‌شود. در نمایشگاه عکس «اربعین» 40 عکاس زائران حرم امام حسین (ع) را همراهی کرده و تصاویری به‌یادماندنی را در قاب دوربین ثبت کرده‌اند. در این نمایشگاه 40 عکس برتر عکاسان خبری و مستند به‌نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از حمید فروتن، جواد گلزار، رضا یوسفی، فاطمه علی‌اصغر، علیرضا تابش، محسن سجادی، سعید برآبادی و ... با موضوع اربعین در کربلا در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مراسم گشایش نمایشگاه عکس اربعین 5 آذرماه ساعت 17 در گالری شرقی برج میلاد تهران خواهد بود.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار فریده لاشایی و منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر با عنوان «در جست‌وجوی گمشده» گشایش یافته است.در این نمایشگاه 30 اثر از فریده لاشایی در زمینه نقاشی، شیشه، طراحی و ... و همچنین 40 اثر از آثار گنجینه موزه به‌نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر و جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

نگارخانه کمال‌الدین بهزاد

25 هنرمند آثار آبرنگ خود را در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «رنگ دگر» به‌نمایش گذاشته‌اند.

این هنرمندان با ارائه‌ی 50 اثر نقاشی آبرنگ، نگاه‌های متفاوتی از این هنر را به‌نمایش گذاشته‌اند. آثار این نمایشگاه با این هدف که می‌توان نقاشی آبرنگ را از نگاه دیگری دید، ارائه شده‌اند و موضوعاتی مانند منظره‌سازی، معماری، طبیعت بی‌جان و فیگور انسانی را شامل می‌شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 5 آذرماه از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه «کمال‌الدین بهزاد» به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان 16 آذر، پلاک 284 مراجعه کنند.

نگارخانه آیریک

به‌مناسبت افتتاح رسمی نگارخانه «آیریک»، نمایشگاه گروهی «مفاخر هنرهای تجسمی ایران» آغاز به کار خواهد کرد.

در این نمایشگاه حدود 40 اثر از هنرمندانی مانند حسین محجوبی، رضا بانگیز، جلال شباهنگی، حبیب‌الله صادقی، احمد نصراللهی، آنه‌محمد تاتاری، ادهم ضرغام، بهرام دبیری، مهرداد قهرمانی، علیرضا کاویان‌راد، کاوه نامغ، شهلا حبیبی، هایده زرین‌بال، منوچهر نیازی، پیروز پاینده، محمود زنگنه، ژازه تباتبایی، علی‌اکبر صنعتی، محمدعلی شیوایی (کاکو)، فرزانه محجوبی و مش اسماعیل روی دیوار خواهد رفت.

این نمایشگاه تا 19 آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 13 و 15:30 تا 20 به نشانی بلوار فردوس شرقی، نبش وفا آذر جنوبی، مجتمع تجاری آیریک سنتر، طبقه سوم، واحد 102، نگارخانه «آیریک» مراجعه کنند. نگارخانه جمعه‌ها صبح تعطیل است.

گالری فروزان

مهدی احمدی گزیده‌ای از 20 سال فعالیت خود را در هنر نقاشی در نمایشگاهی با عنوان «20 سال یک نقاش» به‌نمایش می‌گذارد.این آثار مختلف و شامل رنگ روغن، اکریلیک روی بوم و میکس‌مدیا است. همچنین در بین آثار موضوعات مختلفی وجود دارد و یک نمایشگاه متنوع را به‌وجود آورده است.

نمایشگاه «20 سال یک نقاش» 29 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «فروزان» به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه میرداماد، ساختمان اسکان، برج یک مسکونی افتتاح می‌شود و تا هشتم آذرماه از ساعت 15 تا 19 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری آن

نمایشگاه آثار مجسمه و چیدمان عباس اکبری، مجسمه‌ساز و سرامیست، 22 آبان‌ماه با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان در گالری «آن» افتتاح شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار سرامیک این هنرمند با عنوان «خمیر سنگ» و همچنین روایتی تازه از محراب مسجد میدان سنگ کاشان با عنوان «نیایش شرقی» به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 24 آذرماه از ساعت 11 تا 20 در گالری «آن» به نشانی شمال میدان شیخ بهایی، خیابان سئول، شماره 40، میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای انقلاب

نمایشگاهی از نگاه‌های منتخب عکاسان مجموعه «انتهای زمین» در نگارخانه «مهر» به‌نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه شامل 32 قطعه عکس رنگی و سیاه سفید در اندازه 50 در 70 سانتی‌متر است که عکاسان در سال‌های اخیر و در چند سفر گروهی در قالب تور عکاسی به منطقه کویری مرنجاب در همسایگی شهرستان‌های آران و بیدگل، عکاسی کرده‌اند.

معصومه اصغری، سارا ابوالصدق، فاطمه افشار، ابراهیم باقرلو، مریم خداوردی، محمدرضا خرازی، محمدرضا رحیمی، مهری راستقدم، معصومه حضرتی، جواد میرزاپور، سمانه میلانلو، میترا محمدی، سیدصادق موسوی، فریدرضا صدیقی، منوچهر (امید) صرامی، مجید وفائی، زهره حسینی‌جم، سمیرا محمدی، مریم اسدی، مهدیه زینی اسکویی، طیبه خداوردی، سهیلا خانمیرزایی ، زهرا نیاورانی، فاطمه‌سادات (هانیه) حجازی، مجتبی محسنی، امیر شعبانی شایگان، سعید ثابت‌قدم مقدم، حمیده فنایی، الهه‌سادات رفیعی طباطبایی، عرفان علی‌پور، نسرین رستمی و صبوره منتظرین عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «انتهای زمین» تا پایان روز سه‌شنبه، 10 آذرماه، هر روز به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 19 از این عکس‌ها در نگارخانه «مهر» به نشانی خیابان شهید نواب صفوی، خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی دیدن کنند.

فرهنگسرای نیاوران

هشتمین نمایشگاه «هفت نگاه» از ٢٢ آبان‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است.

تنوع قیمت و آثاری خوب با قیمت‌های مناسب، وعده داده‌شده توسط گروه تجسمی «هفت نگاه» از بدو تأسیس بوده که در هر دوره، این امر ارتقا یافته و اکنون ر دوره هشتم با ارائه آثار ٢٩٠ هنرمند از ٣٠٠ هزار تومان تا یک میلیارد و ٥٠٠میلیون تومان به اوج خود رسیده است. در نمایشگاه امسال بیش از ٣٨٠ اثر در روز افتتاحیه روی دیوار گالری فرهنگسرای نیاوران می‌رود که به رسم همیشه با فروش هر یک، اثری دیگر از همان هنرمند جای آن را خواهد گرفت.

«هفت نگاه» هشتم تا ششم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای پاسداران، روبه‌روی پارک نیاوران برپا خواهد بود.

گالری اثر

روایتی تازه از مجموعه «هفتاد و دو تن» علیرضا آدم‌بکان به‌نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه «اسر» (به معنای بدون سر و بی‌پایان) آثاری با رویکرد اجتماعی که می‌کوشد حرفش را از دریچه هنر و رنگ‌های نقاشانه با مخاطب در میان بگذارد و هیچ‌گاه محتوا را فدای فرم نمی‌کند، به‌نمایش گذاشته شده است.

این نهمین نمایشگاه انفرادی علیرضا آدم‌بکان است که در آن، هفت تابلو از نقاشی‌های اخیرش از مجموعه «هفتاد و دو تن‌ها» با تکنیک‌های مرکب، اکریلیک، مداد و پاستل گچی روی بوم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نمایشگاه «اَسَر» از 8 آبان تا 10 آذرماه، یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در گالری «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، شماره ۱۶ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری اعتماد

نمایشگاه «مروری بر آثار محسن وزیری‌مقدم» برگزار شده است. این نمایشگاه مروری بر کارهای این هنرمند پیشکسوت از سال 1337 تا 1394 است. همچنین در این نمایشگاه، تعدادی از مجسمه‌های برجسته و پردیس‌های این نقاش و مجسمه‌ساز مدرنیست به‌نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا 10 آذرماه در گالری «اعتماد» واقع در خیابان باهنر (نیاوران)، بین خیابان جماران و پمپ بنزین نیاوران، نبش کوچه دلشاد، پلاک 161 ادامه دارد. این گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری آب/انبار

رضا عابدینی نمایشگاهی از آثار طراحی‌خط خود را در گالری «آب/انبار» به‌نمایش گذاشته است. عابدینی سال‌ها به بحث تایپوگرافی فارسی پرداخته است. او در سال 2006 جایزه فرهنگی بنیاد هلندی پرنس کلاوس را که هر سال با هدف توسعه فرهنگ به هنرمندان، متفکران و بنیادهای فرهنگی اعطا می‌شود، دریافت کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا 5 آذرماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) برای دیدن این نمایشگاه به آدرس خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن‌منش، شماره‌ی ۲ از ساعت 3 تا 9 شب مراجعه کنند.

موزه گرافیک ایران

نمایشگاه «با چشم‌های کودکی» شامل مجموعه‌ای از آثار تصویرگری و طراحی گرافیک کتاب کودک در موزه گرافیک ایران برپاست.

این نمایشگاه بازنمایی آثار برجسته‌ی تصویرگری و طراحی کتاب کودک در ١٠٠ سال گذشته و روایتگر سیر تحول و تطور طراحی کتاب کودک از ورود فناوری چاپ و عکاسی تا ظهور طراحی گرافیک در ایران است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا پایان دی‌ماه 94 به موزه گرافیک ایران به نشانی بزرگراه شهید بابایی، خیابان استخر، بلوار استقلال، خیابان توحید شمالی، پارک پلیس مراجعه کنند.

موزه هنرهای زیبای سعدآباد

به‌مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم، نمایشگاهی از نقاشی‌های رنگ روغن با مضمون مذهبی و عاشورا از 25 مهرماه در موزه‌ی هنرهای زیبا سعدآباد برپا شده است.

در نمایشگاه «پرده‌های ماتم» 19 پرده نقاشی قهوه‌خانه‌ای اثر نقاشان نامدار معاصر حسین قوللر آغاسی، محمد مدبر، امیرحسین قائم مقامی و میرزا مهدی نقاش شیرازی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی در طبقه‌ی همکف موزه‌ی هنرهای زیبا به‌نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا 21 آذرماه برپاست و علاقه‌مندان به هنر نقاشی قهوه‌خانه‌ای می‌توانند در روزهای یادشده از ساعت 9 تا 17:30 از این نمایشگاه در موزه‌ی هنرهای زیبا در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد دیدن کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اضافه کردن گالری تصویر برای هر خبر