علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



توسعه همکاری‌های بین‌المللی تنها راه مقابله با معضل مواد مخدر است


به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان و رئیس اژانس مبارزه با مواد مخدر اوکراین، کلیات مربوط به یادداشت تفاهم همکاری های دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر که از مدتها قبل در دست بررسی و تهیه بود، در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، نهائی و مقرر شد در اینده نزدیک به امضای مسئولین مبارزه با مواد مخدر دو کشور برسد.

در سند مذکور زمینه همکاری های دو کشور در تمامی زمینه های مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردانها و همچنین جلوگیری از انحراف پیش سازهای آن از جمله پیشگیری، درمان معتادان، کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، برنامه های اموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات، مبارزه با پولشوئی و مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، پیش بینی و لحاظ شده است.

رحمانی فضلی در این دیدار با اشاره به ماهیت فراملی معضل جهانی مواد مخدر، تاکید کرد: مهمترین رکن موفقیت کشورها در قبال معضل مواد مخدر، توسعه و گسترش همکاری های منطقه ای و بین‌المللی و مشارکت تمامی کشورهای جهان در این کارزار است.

رئیس آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر اوکراین در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، خواهان انتقال تجربیات ایران به اوکراین شد که این امر مورد موافقت وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان قرار گرفت.

همچنین در این دیدار مقامات ایران و اوکراین موافقت کردند تا همکاری‌های دوجانبه در جهت تهیه و تولید داروهای درمان اعتیاد، پس از طی تشریفات قانونی آن آغاز شود.


ویدیو مرتبط :
دستگیری سر شبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر