تهران باز آلوده میشود


به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):  طبق آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، بررسی نقشه‌های هم‌دیدی و آینده‌نگری‌ بیانگر گذر امواج ضعیف تراز میانی جو از کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه است؛ بر این اساس امروز و فردا در برخی از مناطق کشور افزایش ابر و در مرزهای غربی استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و مناطق شمالی آذربایجان شرقی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای پایانی هفته در اغلب نقاط کشور به‌خصوص سواحل دریای خزر، دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد، همچنین در استان‌های اردبیل و گیلان وزش بادها‌ی نسبتاً شدید جنوبی رخ خواهد داد.

از اواخر وقت روز چهارشنبه و صبح روز پنجشنبه هفته جاری سواحل شرقی دریای خزر، استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد مواجه خواهند بود.

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با استقرار سامانه پرارتفاع، آسمان در اغلب مناطق کشور به‌ویژه مناطق مرکزی و تهران، آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود که پیامد آن انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کشور است.

از بعدازظهر جمعه سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد.

در سه روز آینده مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

آسمان استان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 11 درجه و 3 درجه خواهد بود، همچنین روز پنجشنبه هفته جاری آسمان استان تهران کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان خراسان رضوی روز آینده نیمه‌ابری، اوایل شب افزایش ابر و در شهرهای شمالی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه هوا در این استان به ترتیب 14 درجه و 2 درجه است.

استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای 8 درجه زیر صفر و آذربایجان غربی با دمای 5 درجه زیر صفر روز آینده سردترین استان‌های کشور و استان‌های بوشهر با دمای 18 درجه بالای صفر، هرمزگان با دمای 23 بالای صفر و خوزستان با دمای 19 درجه بالای صفر، فردا ‌گرم‌ترین استان‌های کشور هستند.

منبع : فارس


ویدیو مرتبط :
آلوده ترین مناطق تهران