هشدار تایوان نسبت به افزایش نظامی‌گری در دریای چین جنوبی


در اظهارنظر عمومی نادری درخصوص مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی، وزارت دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) هشدار داد، همزمان با افزایش تنش‌ها، کشورهای منطقه مشغول هزینه بیشتر برای تقویت قدرت نظامیشان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادعای تایوان در دریای چین جنوبی ناشی از اقدامات چین است اما با این حال این کشور در مقایسه با چین کمتر به این مساله پرداخته است. این در حالی است که چین با ساخت و ساز در جزایر این آب‌های مورد مناقشه همواره از ادعای خود دفاع می‌کند.

کائو کوآنگ ‌چی، وزیر دفاع تایوان ضمن ارائه تازه‌ترین گزارش دفاعی وزارتخانه‌اش به پارلمان گفت: کشورهای همسایه بودجه‌های نظامی، تهدید تسلیحاتی و برخی از آماده سازی‌های نظامیشان را افزایش داده و مشغول انجام مانورهای مشترک در دریا هستند.

برونئی، مالزی، فیلیپین و ویتنام نیز بر بخش‌هایی از این آب‌های مورد مناقشه ادعای مالکیت دارند. سالانه تجارت جهانی به ارزش بیش از 5 تریلیون دلار از این آب‌های مورد مناقشه عبور می‌کند.

وزارت دفاع تایوان ماه گذشته میلادی پس از تایید این مساله که نیروهای چین موشک‌های سطح به هوا را در جزیره کوچکی در دریای چین جنوبی مستقر کرده‌اند به طرفین ذی نفع هشدار داد تا از انجام اقدامات یکجانبه که منجر به افزایش تنش‌ها در این منطقه می‌شود اجتناب کنند.

وزارت دفاع تایوان در گزارش خود گفت: تایپه به نظارت و کنترل به روز رسانی ارتش چین ادامه می‌دهد.

پکن، تایوان را یکی از استان‌های خودسر و نافرمان خود می‌داند که در صورت لزوم با استفاده از زور آن را پس خواهد گرفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستقر شدن نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوبی چین