علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مدیر حوزه‌های علمیه کشور: نمایشگاه کتاب آبروی فرهنگی کشور است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه امسال نخستین تجربه برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب و قطعا سال آینده با اشکالات کمتری همراه خواهد بود، گفت: نمایشگاه کتاب تهران با  بیست و نه  سال تجربه برگزاری اکنون آبروی کار فرهنگی کشور است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: همه کسانی که به این نمایشگاه می‌‌آیند با نوعی نگاه فرهنگی به اینجا می‌‌آیند که می‌‌تواند در رشد سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی کشور موثر باشد. انس به کتاب و علاقه به کتاب‌خوانی در سنین مختلف نقش موثر در رشد فرهنگی کشور دارد و نباید از آن غافل شد.

امام جمعه قم همچنین به وضعیت کتابخوانی در کشور اشاره کرد و گفت: از وضعیت سرانه مطالعه گزارش خوبی نداریم. البته این به آن معنا نیست که کلا کتابخوانی تعطیل است اما انتظار ما از جامعه دینی، انقلابی و فرهنگی ما این است که کتابخوانی رواج بیش‌تری داشته باشد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: معتقدم باید تمهیداتی توسط متولیان امور فرهنگی اندیشیده شود تا در فضاهایی که می‌‌شود برای کتاب برنامه‌ریزی کرد با برپایی نمایشگاه کتاب و برنامه‌های متنوع مردم را به کتاب پیوند دهد. باید در فضاهایی مانند هواپیما، اتوبوس، پارک  اجتماع‌های عمومی فضایی ایجاد کرد که مردم به کتاب علاقه پیدا کنند و بخشی از درآمد خود را به کتاب اختصاص دهند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
آغاز ثبت نام حوزه های علمیه سراسر کشور