جدیدترین خبر از تدوین طرح پیمایش ملی خانواده


مجری طرح پیمایش ملی خانواده در کشور از تدوین بخشی از محتوای این طرح به عنوان اصلی‌ترین مرحله طرح پیمایش ملی خانواده خبر داد.

مرضیه ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه البرز، با بیان اینکه تدوین محتوای طرح پیمایش ملی خانواده اصلی‌ترین مرحله این طرح است، گفت: تا کنون بخشی از این محتوا آماده و چندین جلسه شورای سیاستگذاری و علمی نیز تشکیل شده است.

وی افزود: علاوه بر این با اعلام فراخوانی که صورت گرفته است، کارهای جذب اساتید دارای تجربه کارهای مرتبط با طرح و پژوهشگران این حوزه انجام شده است.

ابراهیمی به جزئیات این فراخوان اشاره کرد و یادآورشد: در این فراخوان که به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مرتبط با حوزه خانواده ارسال شده است از اساتید و پژوهشگران درخواست کردیم تا سوابق علمی و پژوهشی مربوط به حوزه خانواده خود را ارسال کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این فراخوان تا کنون به دانشگاه‌های تهران، علامه، بهشتی، الزهراء و دیگر دانشگاه‌های تهران ارسال و برای دیگر دانشگاه‌های کشور نیز نمابر شده است.

وی ضمن اشاره به تدوین بخشی از محتوای طرح پیمایش ملی خانواده اعلام کرد: اقدامات مربوط به تدوین پیشینه دیگر پژوهش‌های مربوط به حوزه خانواده نیز در حال انجام است.

شایان ذکر است؛ طرح پیمایش ملی خانواده که از سوی گروه آسیب‌های اجتماعی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی البرز انجام می‌شود، اولین پیمایش ملی در حوزه علوم انسانی استان البرز بوده که بررسی شکل‌گیری و تکوین خانواده، تغییر و تحولات خانواده و رصد آسیب‌های اجتماعی خانواده جزء مهم‌ترین اهداف آن است.

بازه زمانی اجرای این طرح هر سه سال یک‌بار بوده و محورهایی چون ملاک‌های همسرگزینی، خشونت در خانواده، فرزندآزاری و فرزندپروری و همچنین ساختار قدرت در خانواده در این طرح مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، علاوه بر معاونت پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی، دستگاه‌هایی همچون شورای فرهنگ عمومی کشور، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت و معاونت زنان ریاست جمهوری تا کنون از این طرح حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جلسه تدوین استاندارد ملی