قسمت دوم فیلم «بلید رانر ۲» ساخته می‌شود


قسمت دوم فیلم «بلید رانر ۲» ساخته می‌شودمهر/ سه دهه پس از ساخته شدن فیلم محبوب «بلید رانر»، سرانجام اعلام شد قسمت دوم این فیلم با حضور دنی ویلنوو کارگردان «سیکاریو» ساخته می‌شود.
همانطور که پیشتر اعلام شده بود، هریسون فورد مثل قبل در نقش ریک دکارد باز خواهد گشت و رایان گاسلینگ نیز او را در این فیلم همراهی خواهد کرد.
در حالی که اعلام شد فیلمبرداری این پروژه تابستان شروع می‌شود در نهایت روشن شد که پخش جهانی این فیلم توسط کمپانی سونی پیکچرز انجام می شود. کمپانی برادران وارنر هم پخش‌کننده فیلم در امریکای شمالی و کانادا خواهد بود.
همپتن فنچر که از نویسندگان فیلمنامه فیلم اول بود، با همکاری مایکل گرین فیلمنامه قسمت دوم «بلید رانر» را نوشته‌اند. موضوعی از فنچر و ریدلی اسکات اساس نوشتن فیلمنامه را تشکیل داد. اسکات نقشی در کارگردانی فیلم جدید ندارد اما تهیه‌کننده پروژه خواهد بود.
این سومین باری است که ویلنوو و راجر دیکینز به عنوان فیلمبردار با هم همکاری می‌کنند. راجر دیکینز ۱۳ بار نامزد جایزه اسکار شده و با همین کارگردان فیلمبرداری «سیکاریو» را انجام داد تا سیزدهمین نامزدی اسکار خود را دریافت کند.
«بلید رانر» ساخته ریدلی اسکات از بهترین فیلم‌های سینمایی از نظر بسیاری از منتقدان محسوب می‌شود و بارها به عنوان بهترین فیلم علمی-تخیلی تحسین شده است.





منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
قسمتی از فیلم بلید رانر