ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تلاش برای ثبت رکوردهای درون اردویی/ عسگری: هیچ‌وقت کم‌فروشی نکرده‌ام


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از آمریکا، در سومین روز از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان که مرحله دوم انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو نیز است وزنه‌برداران دسته 62 کیلوگرم گروه B به مصاف هم خواهند رفت که نماینده کشورمان در این دسته مجید عسگری وزنه‌بردار هرمزگانی است.

بهترین عنوان عسگری که در دو دوره پیشین مسابقات نیز حضور داشته هفتمی در جهانی 2013 لهستان است که با مجموع 288 کیلوگرم بدست آمد. وی امسال با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان با رکورد ورودی 290 کیلوگرم در گروه B مسابقات قرار گرفته و در رقابت با 52 وزنه‌بردار شرکت کننده که در 4 گروه حضور دارند شانس زیادی برای کسب مدال ندارد و تمام تمرکزش روی مهار وزنه‌های درخواستی حسین توکلی و ثبت رکوردهای درون اردویی خودش خواهد بود تا حداقل امتیاز را برای تیم ملی کشورمان بدست آورد.

در بین وزنه‌برداران گروه A مسابقات که یک روز بعد از رقابت‌های دسته B برگزار می‌شود نام‌های آشنایی از قهرمانان شرق آسیا که عناوین ارزشمند قهرمانی المپیک و جهان را در کارنامه دارند دیده می شود که بدون شک جدال اصلی برای کسب مدال طلای این دسته نیز بین آنها خواهد بود.

«چن لی جون» از چین با رکورد ورودی 330 کیلوگرم و «کیم اون گوگ» از کره شمالی با رکورد ورودی 325 کیلوگرم بعنوان رکورددار یکضرب و مجموع این دسته رقابت بسیار زیبا و جذابی را با هریستوف از آذربایجان، ماسکوئرا و فیگوئرا هر دو از کلمبیا و همچنین 7 وزنه‌بردار از کشورهای ترکیه، اندونزی، بلاروس و کره جنوبی خواهند داشت. دیدار دسته A راس ساعت 15.30 روز دوشنبه به وقت محلی برگزار می‌شود.

عسگری در خصوص شرایطش پیش از مسابقات گفت: هیچ وقت عادت به کم فروشی روی تخته مسابقه ندارم. اینجا در آمریکا هم مطمئن باشید اگرچه اصلا باشرایط آمادگی ایده‌الی به دوئل جهانی نرسیدم و هنوز بدنم خسته راه و سفر است، اما تا جایی که زورم برسد وزنه می‌زنم.

وی افزود: قبل از آسیب دیدگی جزیی که برای عضله دستم ایجاد شد شرایط فوق العاده‌ای از لحاظ رکوردی داشتم، اما تنها این مصدومیت نبود که افت رکوردی‌ام را تحت تاثیر خود قرار داد؛ بلکه سفر پر استرسی که برای اخذ ویزا به ترکیه داشتم و بعد از آن بدون استراحت برای اینکه به مسابقات برسم عازم آمریکا شدم هم مزید برعلت شد تا کاملا از شرایط آرمانی دور شوم.

گفتنی است، عسگری راس ساعت 17:25 روز شنبه (به وقت محلی) و ساعت 4 و 55 دقیقه صبح روز یکشنبه (اول آذر به وقت تهران) به روی تخته می‌رود.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
مسابقات درون اردویی ساندا جوانان-52