سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



انجام 50 درصد مشاغل انسانها توسط روبات‌ها


تسلط ربات‌ها بر جهان آنطور که ما فکر می‌کنیم و به نظر می‌رسد، موضوع چندان دراماتیکی نخواهد بود. این اتفاق به صورت انفجارهای مهیب رخ نخواهد داد بلکه در قالب استخدام آنها در کارها خواهد بود.

ایسنا/ تسلط ربات‌ها بر جهان آنطور که ما فکر می‌کنیم و به نظر می‌رسد، موضوع چندان دراماتیکی نخواهد بود. این اتفاق به صورت انفجارهای مهیب رخ نخواهد داد بلکه در قالب استخدام آنها در کارها خواهد بود.

به گزارش دیجیتال ترند، همانند داستان قدیمی شاگرد و استاد که در آن شاگرد از معلمش جلو میزند، اشتیاق انسان برای ساخت رباتهایی که به شکل روزافزونی پیچیده و قادر به انجام کارهای قابل توجه باشند، خود انسانها را بی مصرف خواهد کرد.

اندی هالدین - اقتصاددان - می‌گوید: به نظر می‌رسد فن آوری نسبت به گذشته سریعتر، گسترده تر و عمیق تر در حال پیشرفت است. به دلیل اینکه ماشینهای امروزی نه تنها می‌توانند کارهای پیش پا افتاده انجام دهند بلکه قادر به فکر کردن خلاقانه هستند بطوریکه انسانها دیگر قادر به رقابت با آنها نیستند.

هالدین به سی ان ان گفت: این ماشین‌ها متفاوت هستند. برخلاف گذشته آنها پتانسیل جایگزین شدن به جای مغز و دست انسانها را دارند.

اما در این میان چه شغلهایی در خطر هستند؟ براساس مطالعه دانشگاه آکسفورد متصدی وام، متصدیان پذیرش، مشاوران حقوقی، فروشندگان، رانندگان، نگهبانان امنیتی، آشپز فست فود، مسئول کافه و مشاوران مالی همگی در این خطر هستند که دستکم به احتمال 50 درصد شغلشان توسط ربات‌ها قابل انجام باشد.

اما در کنفرانس جهانی میلکن در لس آنجلس در سال جاری، امی وب - کارشناس رسانه های دیجیتال - و موسس گروه وب مدیا گفت: روزنامه نگاران و وکلا هم در دسته افرادی قرار میگیرند که در خطر از دست دادن شغل خود توسط رباتها هستند.

اما هالدین می‌گوید انسانها نباید زیاد نگران باشند. انسانها مهارتهای خود را طوری سازگار خواهند کرد که نسبت به ماشین ها برتری خواهند داشت. اگرچه اگر صادق باشیم هر چه قدر ماشینها هوشمند تر شوند احتمال اینکه فضا برای مهارتهای منحصربفرد انسانی کاهش پیدا کند بیشتر خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
محاسبه ی ریاضی دنیا و آخرت 150 درصد و 50 درصد؟