فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون وزیر:تجهیز آزمایشگاه ها از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است


به گزارش خبرنگار ایرنا علی زرافشان جمعه شب در مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزی در یزد افزود: برگزاری این گونه همایش ها و مسابقات باعث بروز خلاقیت و کشف استعدادهای دانش آموزی است و باعث می شود حوزه تحقیق در درون مدارس شکل گیرد.
وی ادامه داد: خلاقیت را باید از مدارس شروع کنیم و باید زمینه ای فراهم شود تا دانش آموزان فرصت پیدا کرده و استعدادها و اختراعات خود را کیفی نمایند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم در سال آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان در این مسابقات باشیم چرا که این برنامه ها راهی برای وصل شدن آنها به جامعه علمی و دانشگاهی و اجرایی شدن توانمندی های دانش آموزی است.
رییس گروه علوم کمیسیون ملی یونسکو نیز گفت:این مسابقات و همایش ها زمینه ساز بروز خلاقیت و بستر ساز کارآفرینی در کشور است و خلاقیت ژنتیکی نیست و به نژاد ارتباطی ندارد بلکه اکتسابی بوده و زمینه آن در نهاد همه انسان ها قرار دارد.
مهین گزانی افزود: تنها راه نجات کشورهای در حال توسعه ایجاد خلاقیت است و اگر راهی برای بروز این خلاقیت ها پیدا شود باعث تقویت شرکت های دانش بنیان شده و راه موفقیت و توسعه کشور را تندتر خواهد کرد.
وی ادامه داد: در جهان حاضر انسان چاره ای جز افزایش معلومات و اطلاعات خود ندارد و علم عامل صلح و دوستی و پیشرفت است.
گزانی گفت: از مهم ترین برنامه های یونسکو حمایت از علم از جمله در دانشگاهها و مراکز علمی است و اینکه تحقیق و آموزش از محیط دانشگاهی به درون خانه ها و مدارس نیز وارد شود.
وی افزود: جوانان نیز به عنوان شهروندان کشورها از سرمایه های یونسکو هستند لذا همواره از این گونه مسابقات حمایت کرده و توصیه می کنیم به تدریج این مسابقات از منطقه ای به فرامنطقه ای و در آینده بخصوص بین کشورهای فارسی زبان برگزار شود.
در پایان این مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از برترین های مسابقات در هر رشته تجلیل و تقدیر شد.
این رقابتها در 12 رشته و با حضور 845 دانش آموز در قالب 448 تیم از 22 استان کشور به مدت دو روز در یزد برگزار شد.
هدف از برگزاری مسابقه های ابتکارات و نوآوری دانش آموزی افزایش انگیزه، رقابت، روحیه خودباوری، جسارت علمی، شناسایی دانش آموزان نخبه و خلاق و انجام کار تیمی عنوان شد.
این مسابقه ها با همکاری دانشگاه یزد، آموزش و پرورش و کمیسیون ملی یونسکو در رشته های رباتیک، هوا فضا، نجوم، زیست شناسی و اپلیکیشن نویسی اندروید برگزار شد.
شبک**6197 **1917

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر آموزش و پرورش در میمه