سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اهداء عضو یک بیمار مرگ مغزی درشهرکرد زندگی را به سه بیمار هدیه کرد


زهرا سیاح عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مجید موجودی، بیمار مرگ مغزی 43 ساله، اهل و ساکن شهرکرد در پنجمین روز از آذرماه جاری با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل و در بخش ICU این بیمارستان تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.
به گفته وی، با تایید مرگ مغزی این بیمار توسط تیم پزشکی و اعلام رضایت خانواده، کبد و کلیه های وی برای پیوند به سه بیمار نیازمند جدا سازی شد.
سیاح بیان داشت: 20 بیمار دیالیزی استان در لیست انتظار پیوند کلیه قرار دارند و با وجود تلاش های صورت گرفته تا کنون تنها یک کلیه در اتاق عمل بیمارستان آیت الله کاشانی به بیماری دیالیزی از اهالی شهرستان اردل پیوند زده شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با ارتقاء وضعیت مراکز درمانی استان بزودی امکان پیوند هر دو کلیه اهدایی بیماران مرگ مغزی همزمان در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله کاشانی فراهم شود.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری، از انتقال یکی از کلیه ها و کبد بیمار مرگ مغزی به استان فارس خبرداد و گفت: به علت تکمیل بودن ظرفیت تخت های بیمارستان اصفهان امکان انتقال کلیه دیگر به این استان فراهم نشد.
سیاح تصریح کرد:دریافت کنندگان از استان هایی که اهدای عضو در آن صورت می گیرد در اولویت دریافت اعضای اهدایی هستند.
وی همچنین از شهروندانی که با گذشت خود موجب ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو و برطرف شدن بخشی از درد و رنج بیماران و خانواده های نیازمندان به پیوند عضو می شوند، قدردانی کرد.
استان چهارمحال وبختیاری به نسبت جمعیت جزو استان های برتر کشور در زمینه اهداء عضو است و در دوره های مختلف زمانی جایگاه این استان بین رده های اول تا سوم اهداء عضو متغییر بوده است.
8125/ 6014/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
با اهداء عضو حتی پس از مرگ زندگی می بخشید