سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بودجه سال آینده 267هزار میلیارد تومان/ افزایش حقوق 12درصد/ نفت در بودجه 40دلار


غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیات لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: براساس اعلام هیئت دولت قرار است لوایح بودجه سال آینده و برنامه ششم در جلسه علنی فردای مجلس تقدیم شود.

وی در خصوص جزئیات این لوایح گفت: دولت در لایحه بودجه سال 95 کل بودجه سال آینده از حیث مصارف و هزینه را 267هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است. همچنین قیمت نفت در بودجه سال آینده 40 دلار محاسبه می‌شود و فروش روزانه نیز دومیلیون و 250هزار بشکه و نرخ تسعیر ارز نیز 2هزار و 997 تومان محاسبه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال 95 اعتبارات هزینه‌ای 197هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این رقم نسبت به بودجه مصوب سال 94، 13 درصد رشد داشته است.

به‌گفته کاتب بودجه عمرانی در سال آینده در لایحه دولت 60هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 17 درصد نسبت به مصوب سال 94؛ رشد داشته است.

وی ادامه داد: حقوق کارکنان در سال آینده 12 درصد رشد خواهد داشت و درآمدهای مالیاتی نیز 101هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که این رقم 14 درصد نسبت به سال 94، افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون در خصوص جزئیات لایحه برنامه ششم نیز گفت: در برنامه ششم پیش‌بینی شده که در پایان اجرای این برنامه نرخ رشد اقتصادی به 8 درصد برسد. همچنین دولت پیش‌بینی کرده نرخ رشد اقتصادی در پایان سال 95 به 5 درصد برسد.

کاتب افزود: براساس پیش‌بینی دولت در لایحه برنامه ششم نرخ تورم در سال 95، به 11.3 درصد و در پایان سال برنامه ششم به 8.9 درصد رسد. 

وی در پایان گفت: در لایحه برنامه ششم پیش‌بینی شده که نرخ بیکاری که در سال 94، 12.8 درصد است، در پایان برنامه ششم به 9 درصد برسد.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
بودجه سال آینده به صورت منعطف تنظیم شده است