سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزیر خارجه افغانستان: کابل پناهندگان اخراجی را بدون هماهنگی نمی‌پذیرد


وزیر خارجه افغانستان: کابل پناهندگان اخراجی را بدون هماهنگی نمی‌پذیرد

تسنیم/ وزیر امور خارجه حکومت وحدت ملی با اشاره به اظهارات کشورهای اروپایی مبنی بر خروج اجباری پناهندگان افغان تاکید کرد که افغانستان نمی‌تواند بدون هماهنگی اخراج پناهندگان بپذیرد.

«صلاح ‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه حکومت وحدت ملی افغانستان با حضور در پارلمان این کشور با اشاره به وضعیت پناهجویان افغان در اروپا اعلام کرد که این وزارتخانه از کشورهای اروپایی خواسته تا براساس کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد با پناهجویان افغان رفتار مناسب داشته باشند.

وی گفت: وزارت امور خارجه خارجه افغانستان تلاش می‌کند تا بصورت قانونی و براساس کنوانسیون مذکور پذیرفته شده و از اخراج پناهجویان جلوگیری شود.

ربانی افزود: در حال حاضر بیش از شش میلیون افغانستانی در ٥٢ کشور چهان پناهنده هستند و در یک سال اخیر 146 هزار نفر از افغانستان به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌اند که از این تعداد، 80 هزار نفر از آنها به آلمان رفته‌اند همچنین بر اساس آمارها 43 درصد از پناهجویان پذیرفته شده‌اند اما سرنوشت مابقی هنوز مشخص نیست.

وزیر امور خارجه افغانستان اذعان داشت: 1747 نفر از پناهجویان افغانستانی وارد هلند شده‌اند و 1014 پناهجو نیز به نروژ رفته‌اند که 50 درصد آنان از راه روسیه به این کشور رسیده‌اند.

در ادامه صلاح‌الدین ربانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر انگلیس تقاضای 40 درصد از پناهندگان افغانستانی را برای پناهندگی پذیرفته است.

وی اظهار داشت: در دیدارهایی که با مقامات اروپایی درباره پناهندگان افغانستانی انجام شد، بر شرایط ویژه امنیتی افغانستان تاکید شد.

ربانی تصریح کرد: به منظور رفع ابهام میان دولت کابل و دولت‌های اروپایی با هماهنگی وزارت امور خارجه افغانستان، رایزنی‌هایی انجام شده تا افراد آسیب پذیر از جمله کودکان، بیماران، زنان، خانواده‌های بی‌سرپرست و کسانی که محل سکونتشان ناامن است را اخراج نکنند و درخواست پناهندگی آن‌ها پذیرفته شود.

وی تأکید کرد: کشورهای اروپایی کارى نکنند که اعضاى خانواده‌هاى پناهندگان از یکدیگر جدا شوند.

صلاح‌الدین ربانی گفت: بازگردادن پناهندگان افغانستانی بدون تفاهم و هماهنگی حکومت افغانستان مورد قبول نیست، زیرا در غیر اینصورت حکومت این کشور آنان را نخواهد پذیرفت.

وزیر امور خارجه دولت کابل افزود: در حال حاضر هیچ اختلاف نظری میان رهبران حکومت وحدت ملی و مقامات دولتی درباره پناهندگان افغانستانی وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
ناسزای وزیر خارجه روسیه به وزیر خارجه آل سعود صهیونیستی