سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



کشف خانواده ژنی که سلول‌های سرطانی را به سلول‌های تهاجمی سرطانی تبدیل می‌کنند


سلامت نیوز:محققان آمریکایی یک خانواده ژن را در انسان‌ها شناسایی کرده‌اند که از قابلیت تبدیل سلول‌های سرطانی به سلول‌های بنیادی تهاجمی برخوردارند که رشد خود را حفظ می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان مرکز جامع سرطان جورج‌تاون لومباردی در واشنگتن، خانواده Ly6 ژنها را شناسایی کرده‌اند که به سلول‌های سرطانی اجازه می‌دهد مانند سلول‌های بنیادی سرطانی که بدون مکث به رشد و تکثیر ادامه می‌دهد، عمل کنند.

خانواده Ly6 سرطانی را تولید می‌کنند که بسادگی متاستاز می‌کند، به دارو مقاوم بوده و تخریب آن بسیار دشوار است.

به گفته محققان، ارتباط بین ژنهای Ly6 و نرخ بقای ضعیف بیمار در انواع سرطان‌های متعدد نشان می‌دهد که این خانواده از ژنها می‌تواند در تجربیات بالینی نه تنها به عنوان یک نشانگر پیش‌آگهی ضعیف بلکه به عنوان هدفی برای داروهای جدید اهمیت داشته باشد.

بیان بالای این خانواده از ژنها با نتایج ضعیف و بقای کاهش یافته در سرطان‌های رحم، روده بزرگ، معده، ریه، مثانه، مغز و سیستم عصبی مرکزی مرتبط است.

این تحقیقات نشان داد که چهار عضو مختلف این خانواده شامل Ly6D، Ly6E، Ly6H و Ly6K در بافت‌های معمولی غیرفعال هستند اما در سرطان‌های مثانه، مغز و سیستم عصبی مرکزی، روده بزرگ، گردن، رحم، ریه، سر و گردن، پانکراس و پروستات بیان می‌شوند.

محققان دریافتند زمانی که هر کدام از این چهار ژن به میزان زیادی بیان می‌شوند، بیماران با عواقب بدتری از جمله کاهش نرخ بقا روبرو می‌شدند.

این تحقیق ابتدا بر روی ژن Sca1 در موش‌ها انجام شده بود که محققان از آن برای بررسی حضور سلول‌های بنیادی سرطان در حیوانات استفاده می‌کنند.

این تحقیق در مجله Oncotarget منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!