سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعویق سفر روحانی به رم و پاریس، در صدر اخبار ایتالیا


تعویق سفر روحانی به رم و پاریس، در صدر اخبار ایتالیا

ایرنا/ تعویق سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه در پی حملات تروریستی شب گذشته در پاریس، در صدر اخبار روز شنبه ایتالیا قرار گرفت.

لغو سفر روحانی به اروپا در پی حملات تروریستی شب گذشته در پاریس که منجر به کشته شدن 128 تن شد، در صدر اخبار رسانه ها و مطبوعات ایتالیا قرار گرفت.
خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نوشت: رئیس جمهوری ایران سفر رسمی خود به اروپا را به بعد موکول کرد، سفری که می بایست از امروز شنبه از رم آغاز می شد و روزهای دوشنبه و سه شنبه به پاریس می رفت.
روحانی در پیامی به همتای فرانسوی خود فرانسوا اولاند، حملات شب گذشته در پاریس را یک جنایت علیه بشریت خواند و آن را به نام ملت ایران که قربانی تروریسم است، به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه ایتالیا نیز اعلام کرد شب گذشته محمد جواد ظریف و پائولو جنتیلونی وزیران خارجه ایران و ایتالیا در تماسی تلفنی به توافق رسیدند تا سفر روحانی به رم را به بعد موکول کنند. دو وزیر بر لزوم تمرکز برای پاسخ به اقدامات ترویستی که فرانسه را دگرگون کرد، به توافق رسیدند.
انسا نوشت: بهبود روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور در آستانه لغو تحریم های اقتصادی از جمله موضوعات سفر روحانی به ایتالیا بود. روحانی در این سفر قرار بود یک توافق دوجانبه را با متئو رنتزی نخست وزیر این کشور امضا کند و با 300 شرکت کوچک و متوسط ایتالیا که علاقه مند به فعالیت در ایران هستند، دیدار کند.
این در حالی است که یک هیات جدید اقتصادی ایتالیا در پایان ماه نوامبر به ریاست کارلو کالندا معاون وزیر توسعه اقتصادی به همراه اتحادیه صنایع به تهران سفر خواهد کرد.
روحانی قرار بود در این سفر علاوه بر رنتزی با 'سرجو ماتارلا' رئیس جمهوری ایتالیا و پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها نیز دیدار و درباره موضوعات مهم بین المللی از جمله بحران سوریه صحبت می کرد.
تهران برای نخستین بار به عنوان بازیگر بالقوه برای کمک به جستجوی راه حلی سیاسی برای بحران سوریه دعوت شده است. اولویت روحانی شکست دادن داعش و تروریسم برای با ثبات کردن سوریه است و اینکه ملت سوریه باید درباره آینده خود تصمیم بگیرد.
سایر روزنامه های ایتالیایی از جمله 'ایل تمپو' ، 'لاستمپا'، 'ایل جورناله' و همچنین شبکه های خبری 'رای نیوز'، 'تی جی کوم' و.. با مضامین مشابه اعلام کردند که در پی حملات تروریستی شب گذشته در پاریس، حسن روحانی رئیس جمهور ایران سفر خود به اروپا را به بعد موکول کرد.


ویدیو مرتبط :
‫تظاهرات آمریکایی های مقیم ایتالیا ضد سفر ترامپ به رم‬‎