علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«بازار مجازی پژوهش و فناوری» راه‌اندازی می‌شود


ایسنا/ راه‌اندازی «بازار مجازی پژوهش و فناوری»، «حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی»، «حمایت مالی از پژوهشگران، دانشمندان و فناوران خارج کشور برای حضور در مراکز علمی و فناوری» و همچنین «حمایت از پژوهشگران و فناوران برای استفاده از تجهیزات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی» از فعالیت‌های جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، نصرت‌الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران درباره فعالیت‌های جدید این صندوق اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در راستای ماموریت‌ها و اهداف خود فعالیت‌های جدیدی در حوزه‌های «بازار مجازی پژوهش و فناوری»، «حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی»، «حمایت مالی از پژوهشگران، دانشمندان و فناوران خارج کشور برای حضور در مراکز علمی و فناوری» و همچنین «حمایت از پژوهشگران و فناوران برای استفاده از تجهیزات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی» را در دستور کار قرار داده است.

ضرغام با بیان اینکه راه‌اندازی «بازار مجازی پژوهش و فناوری» یکی از فعالیت‌های جدید این صندوق است که در آن دستاوردهای پژوهشی، فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی به طور مجزا ارائه می‌شود، افزود: علاقه‌مندان با مراجعه به سایت صندوق بخش بازار پژوهش می‌توانند توضیحات کامل محصول یا اختراع مورد نظر خود را مشاهده کنند. همچنین اطلاعات تماس مجری طرح نیز قرار داده شده تا تبادل و همکاری بین مجری و خریدار ایجاد شود.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس دستور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی» و «برگزاری کارگاه‌های علمی و فناوری» جهت ساماندهی حمایت از همایش‌ها و رخدادهای علمی به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران محول شده است.

به گفته وی، همایش‌های علمی به عنوان یکی از روش‌های علمی و فناورانه جهت تسهیم و انتشار دانش جدید، تجارب و یافته‌های تحقیقاتی از دیرباز مورد توجه محققان و دانشمندان بوده است؛ از این رو صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در صدد است از رخداد علمی و فناوری در راستای ماموریت و وظایف اساسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین ماموریت و چشم انداز خود، حمایت به عمل آورد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: میزان حمایت و کمک صندوق متناسب با اهداف، دستاوردها و اثرگذاری همایش مورد نظر متفاوت خواهد بود، همچنین همایش‌ها باید در راستای توسعه علم و فناوری و منافع ملی باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران درباره حمایت مالی از پژوهشگران، دانشمندان و فناوران خارج کشور برای حضور در مراکز علمی و فناوری اظهار کرد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در جهت بهبود کیفیت و گسترش برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور از دعوت محققان، دانشمندان و فناوران برجسته خارج از کشور برای برنامه‌های علمی کوتاه مدت حمایت می‌کند که این حمایت در راستای استفاده از دانش و تجربیات استادان و صاحبنظران ایرانی و غیر ایرانی مقیم خارج از کشور و در راستای توسعه علمی و فناوری در سطح ملی و بین‌الملل اتخاذ شده است.


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر پژوهش، فناوری اندونزی از پارك فناوری پردیس