فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فرماندار: در ساماندهی بازار ملایر کوتاهی شده است


به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر افزود: تاسیساتی که از سوی دستگاه های خدمات رسان مانند برق در بازار ملایر انجام شده، کارشناسی نیست و همه تاسیسات باید با هم ساماندهی می شد.
وی با بیان اینکه بازار ملایر سهم عمده ای در جذب گردشگران دارد، اظهار کرد: تهیه طرح جامع ساماندهی و حفاظت از بازار ملایر و اجرای آن نیاز به اعتبارات لازم دارد و به عنوان یک ضرب الاجل و اولویت مهم باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همچنین شهر زیرزمینی سامن را از دیگر اولویت های مهم عنوان کرد و افزود: شهر زیرزمینی سامن باید آزادسازی و پایگاه میراث فرهنگی در این منطقه احداث شود.
رضایی با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی بازار نیازمند اعتبارات ملی است، ادامه داد: تصویب منطقه نمونه گردشگری بام ملایر، جاده سلامت و مینی ورد، ساماندهی بازار ملایر و شهر زیرزمینی سامن سه اولویت مهم ملایر است که نیاز است در جلسه ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی بام ملایر و مینی ورد را فرصتی خوبی برای توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: اگرچه تعریض خیابان های همدان و شهید مصطفی خمینی در اولویت است، اما باید از فرصت ایجاد شده در زمینه منطقه نمونه گردشگری بام ملایر و مینی ورد استفاده کنیم.
فرماندار ویژه ملایر خواستار رعایت مقیاس ها و تناسب المان های نصب شده در مینی ورد شد و گفت: جانمایی و ساخت 138 اثر و نمادهای جهانی در این مجموعه باید به درستی و با دقت و ظرافت کامل انجام شود.
رضایی همچنین تشکیل انجمن های میراث فرهنگی را در حفظ و نگهداری آثای تاریخی بسیار اثرگذار دانست و بیان کرد: نیاز است اداره میراث فرهنگی شهرستان و بخشداران نسبت به تشکیل این انجمن ها اقدام و مردم را به کمک و همراهی تشویق کنند.
وی از ثبت ملی شیرینی باسلق و شیره سفید ملایر خبر داد و گفت: شیره قرمز ملایر ثبت ملی شده و پیگیری های لازم برای ثبت ملی انگور ملایر نیز در دستور کار است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: با توجه به وجود باغات انگور و گونه های سازگار با اقلیم این شهرستان، نیاز است انگور ملایر ثبت ملی و معنوی شود تا بتوانیم با برگزاری جشنواره های ملی، زمینه جذب گردشگران و توریست را به این منطقه فراهم کنیم.
غلامحسین تقوی از پیگیری های لازم برای ثبت انگور ملایر در سازمان جهانی غذا خبر داد و بیان کرد: ملایر با وجود ظرفیت بالا در زمینه کشاورزی، استعداد بالایی در ایجاد نشاط و شادابی با برگزاری جشنواره های ملی انگور، جشنواره شیره پزی و جشنواره آلبالو و گیلاس دارد.
طبق اعلام شرکت توزیع نیروی برق ملایر کلیه تاسیسات بازار ملایر در سال 75 به صورت هوایی بازسازی و تکمیل شد که به مرور زمان با بازسازی برخی مغازه ها در بازار، این تاسیسات آسیب دیدند و برای احداث کانال زیرزمینی برق، گاز و سایر تاسیسات با وجود برآورد اعتبارات، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
بازار ملایر از جاذبه‌های تاریخی این شهر است که سال 1355 با شماره 1286/3 در فهرست آثار ملی و تاریخی ایران به ثبت رسید.
شهرستان ملایر دارای 307 اثر تاریخی و طبیعی است و با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
ساماندهی بساط گستران بازار