علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



احتمال وجود ۲ سیاره ناشناخته در منظومه شمسی


مهر/ پیشتر برخی شکارچیان سیارات از جمله «مایک براون» که شهرتی جهانی در این خصوص دارد اعلام کرده بود که احتمالا سیاراتی ناشناخته در منظومه شمسی وجود دارند که در نقاط دور دست این منظومه انتظار آن را می کشند که توسط اخترشناسان شناسایی شوند.
اکنون گروهی از اخترشناسان بریتانیایی و اسپانیایی معتقدند حداقل باید دو سیاره در جایی فراتر از مرزهای نپتون یعنی جایی در لبه منظومه شمسی وجود داشته باشند. آنها عنوان اجرام فضایی ETNO را به آنها داده اند.

در حال حاضر می دانیم که پلوتو که روزگاری سیاره محسوب می شد و حالا به عنوان سیاره کوتوله در نظر گرفته می شود محدوده ای از منظومه شمسی را که به آن تعلق دارد با بیش از ۱۵۰۰ جرم فضایی کوچک و سرد و یخ زده شریک است. اما نکته مهم اینجاست که ممکن است این تعداد جرم فضایی به مراتب بیشتر از آن چیزی باشد که تاکنون تصور می شده است.
اخترشناسان دانشگاه Complutense University مادرید و دانشگاه کمبریج در دو مقاله ای که به تازگی منتشر کرده اند اعلام کرده اند که پذیرفته شده ترین نظریه درباره اجرام فضایی میان نپتون و پلوتو یا همانهایی که با نام ETNO شناخته می شوند می گوید که آنها احتمالا در فاصله ای درحدود ۱۵۰ AU از زمین قرار دارند با این حال آنها معتقدند احتمالا سیارات ناشناخته دیگری نیز وجود دارند که در جایی فراتر از نپتون و پلوتو قرار داشته و انتظار کشف شدن توسط ما را می کشند.

AU یک واحد نجومی متوسط فاصله زمین تا خورشید است که حدود ۱۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر عنوان می شود.
یکی از اخترشناسانی که در این پروژه حضور داشته می گوید که دقیقا نمی توان گفت تعداد این اجرام فضایی چقدر است اما محاسباتشان نشان داده که حداقل دو سیاره ناشناخته در لبه منظومه شمسی واقع شده است.
عکس تزیینی است.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

https://telegram.me/akharinkhabar

نظر شما


ویدیو مرتبط :
زهره، سیاره ای ناشناخته در منظومه شمسی