سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری بر تهیه طرح بافت فرسوده شهری تاکید کرد


به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز شنبه در سمینار آموزشی کاهش مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی در شهرکرد اظهار داشت: شناسایی و طرح بافت فرسوده شهری هم اینک در 17 شهر استان تهیه شده است.
به گفته وی، بافت های فرسوده در شهرها به عنوان تهدید در برابر حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله است،که باید با تغییر نگرش به آنها به عنوان فرصت نگریست.
امیری افزود: احیاء، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به عنوان فرصت و منبع درآمدی برای شهرداری ها و زمینه توسعه پایدار شهری باید در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: بخشی از بافت فرسوده میراث فرهنگی و تاریخی است که باید به عنوان منبع غنی و گنیجه ای گرانبها به آن ارزش گذاشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه بر رعایت و اجرای اصول و مقررات در شهرسازی تاکید کرد.
امیری اظهار داشت: در شهرسازی نباید مصلحت اشخاص و روابط افراد بر اجرای اصولی قوانین مقدم باشد.
به گفته وی، مهندسان ناظر ساختمان و شهرسازی باید مطابق آئین نامه 2800 و مقررات عملی ساختمان سازی فعالیت کنند.
امیری گفت: در کاهش اثرات و بلایای طبیعی باید مردم نیز مشارکت داده شوند و این امر با اطلاع رسانی و بالابردن آگاهی آنها امکان پذیر است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: مشکلات و خسارت های زلزله کاهش نمی یابد مگر اینکه سمت مقاوم سازی سوق پیدا کنیم.
سیامک مشرف اظهار داشت: گرچه طی سال های گذشته اقداماتی در راستای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی پیشگیری از بلایای طبیعی و مقاوم سازی انجام شده ولی هنوز اصولی و در حد مطلوب نیست.
به گزارش ایرنا، سیمنار آموزشی کاهش مخاطرات زلزله و بلایای طبیعی با حضور کارشناسان شهرداری ها و دستگاه های اجرایی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، 30 آذرماه تا پنجم دیماه هفته ایمنی و کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است.
از 43 بلای طبیعی شناخته شده در جهان، 33 بلای طبیعی در ایران به وقوع پیوسته است.
7361/2097

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استاندار چهارمحال و بختیاری