سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



المسله گزارش داد: جنگ خیابانی در الرمادی فقط با نیروهای مردمی موفق می‌شود


المسله گزارش داد: جنگ خیابانی در الرمادی فقط با نیروهای مردمی موفق می‌شود

تسنیم/ یک رسانه عراقی ضمن تشریح و تحلیل جبهه های جنگ در الانبار و الرمادی بر نقش تعیین کننده نیروهای مردمی در جنگ دشوار خیابانی الرمادی تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه المسله با اشاره به وقایع میدانی جبهه های جنگ علیه داعش آورده است: به نظر می‎رسد که نیروهای عراقی بیش از هر زمانی آماده اند و در بهترین وضع به سر می‎برند تا به داعشی ها در الرمادی یورش ببرند.

این رسانه عراقی می نویسد: پس از آن که خطوط امداد رسانی تروریست ها در اطراف شهر الرمادی از چندی قبل قطع شد هم اینک زمان آن فرا رسیده است که نیروهای عراقی عملیات گسترده برای آزاد سازی این شهر انجام دهند.

المسله گزارش داد: سقوط الرمادی مرکز استان الانبار امیدها برای بیرون کردن تروریست ها از شمال و غرب عراق را ضعیف کرد اما بازپس گیری این شهر که جمعیت آن بالغ بر 450 هزار نفر است، روحیه بالایی به نیروهای امنیتی عراق می‎دهد.

نیروهای عراقی با ورود نیروهای مردمی به عرصه روحیه به دست آوردند.هدف نهایی نیروهای عراقی غلبه بر داعش در موصل یعنی مرکز اصلی و بزرگترین شهر در شمال عراق است و برای تحقق این امر قدرت زیادی نیاز است.

المسله نوشت: افسران پلیس و ارتش عراق که در نبرد بازپس گیری الرمادی مشارکت دارند اعلام کرده اند که بازپس گیری این شهر به سبب مین های گذاری گسترده از سوی داعش با دشواری هایی روبرواست.

این رسانه عراقی در ادامه می نویسد: عملیات برای بازپس گیری سریع شهر الرمادی همزمان با جنگ عراقی ها با فساد است.عراقی ها در این مرحله با چالش های سیاسی مختلفی دست و پنجه نرم می کنند.آنها با تروریسم و فساد می جنگند و تروریست ها و مفسدان در این دو جنگ مانع بزرگ ایجاد می کنند.جنگ عراقی ها با فساد آن را از جنگ با تروریسم دور نکرده است.

المسله می نویسد: نیروهای مردمی و امنیتی به دنبال این هستند که ابتکار عمل را در دست گیرند.در مقابل داعش به دنبال ایجاد مشکلات فرقه ای و دامن زدن آن میان ساکنان الرمادی و نیروهای آزادی بخش است.

این رسانه عراقی می افزاید: عملیات صلاح الدین، کفایت و لیاقت نیروهای های عراقی و توان آنها برای عملیات و حفظ اراضی آزاد شده را نشان داد.دستاوردهای اخیر این انتظار را ایجاد کرده است که ارتش در راستای هجوم برای بازپس گیری سریع شهر الرمادی حرکت می‎کند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق که از آموزش خوبی برخوردار است به محاصره شهر ادامه داده است و با کمک نیروهای زرهی پلیس موفق به قطع راه های جنوبی و غربی برای ممانعت از رسیدن تدارکات و نیروهای کمکی از شهرهای مرزی با سوریه به داعش شده است.

افسران اعلام کردند که نیروهای عراقی بر مناطق و روستاها و راه ها و دانشگاه الانبار و نیز مناطق پهناور صحرایی در جاده سریع به سوریه مسلط شده اند.نیروهای عراقی چندی قبل بر یک مرکز نظامی بزرگ در ورودی غربی الرمادی و تعدادی از مناطق در شمال مسلط شدند.

نیروهای عراقی با دشواری هایی روبرو هستند که شکستن محاصره شهر الرمادی را به تعویق انداخته است است و نبرد خیابانی آینده بسیار دشوار خواهد بود.یکی از افسران ارتش در الانبار به المسله گفت: کندی عملیات به دلیل مواد و مین های کار گذاشته شده از سوی داعش است.

این رسانه عراقی گزارش داد: تعداد نیروهای عراقی ده ها هزار نفر است و آنها برتری یک به 10 در برابر تروریست ها را دارند.با وجود دستاوردهایی که نیروهای عراقی اخیرا به دست آورده اند اما آنها با احتیاط کامل حرکت می کنند و می کوشند که کمترین خسارت و تلفات را داشته باشند.

یک سرهنگ جمعی لشگر نهم ارتش عراق که در شمال الرمادی در حال جنگ با داعش است گفت: ما باید در عین اینکه پیشروی می‎کنیم مراقبت جبهه پشت سر خود نیز باشیم. این بار زیادی است که به دوش سربازان ماست.

المسله می نویسد: به اعتقاد ناظران امور نظامی، هر اقدامی برای حذف نیروهای مردمی از جنگ به ویژه با توجه به نقش مهمی که در نبردهای اخیر ایفا کرده اند منجر به تعویق در آزاد سازی الانبار می شود.تروریست ها از نیروهایی مردمی که شکست های سنگینی به آنها تحمیل کرده اند در هراسند.

افسران بر این باورند که هر اقدامی برای دور کردن نیروهای مردمی، روحیه نیروها را کاهش می دهد.این افسران از عملکرد ائتلاف بین المللی ناخرسند هستند.

المسله در پایان نوشت: حملات نیروهای عراقی سبب دور شدن داعشی‎ها از بازارها و میدان های اصلی که همواره تروریست ها در آن جولان می‎دادند شده است و سهمیه غذایی و کمک های داعش به غیر نظامیان کم شده است.


ویدیو مرتبط :
شریان جوشان عاشورا(کاروان نیروهای مردمی در راه الرمادی)