سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آسمان فراتر از مرزهای سوریه زیر کنترل نظامی روسیه قرار گرفت


به گزارش ایرنا، براساس بررسی های انجام شده، سامانه متحرک تریومف یا اس 400 در پایگاه حمیمیم تقریبا تمام سوریه، جنوب ترکیه، قبرس، لبنان، شرق دریای مدیترانه و حتی بخش بزرگی از اسراییل را تحت پوشش خود قرار می دهد.
خبرگزاری اسپوتنیک امروز (شنبه) با اعلام نتایج نظامی اقدام جدید روسیه که با همکاری ارتش سوریه انجام می شود، گزارش داد: با توجه به هشدار شدیداللحن وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه هر گونه شیء خطرناک برای یگان های روسی به ویژه پروازی فورا منهدم خواهد شد، احتمالا اکنون خلبانان ترکیه مامور نگهبانی هوایی در مرز سوریه،
دچار وحشت شده اند.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه یک روز پس از واقعه ساقط شدن بمب افکن روسی به ترکیه و ائتلاف غربی عربی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا هشدار داد:' دیگر نمی توانیم امکان وقوع حوادث مشابه را نادیده بگیریم و اگر حادثه ای رخ دهد، مجبور خواهیم بود، پاسخ بدهیم.'
وی هفته گذشته برنامه استقرار سامانه پدافند موشکی نیروهای مسلح روسیه در سوریه را اعلام و اظهار کرد که هدف این اقدام افزایش ضریب تامین امنیت نیروهای روسی است.
اس 400 تریومف برای نابودی تمامی اهداف هوایی دشمن از جمله هواپیماهای پارازیت انداز، رادار محور و کنترل هوایی، شناسایی و جاسوسی، استراتژیکی و شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، میان برد و اهداف هوایی مافوق صوت ساخته شده است.
این سامانه همزمان می تواند تا 300 هدف را رهگیری کند و با سرعت 4800 متر در ثانیه 30 نقطه پیش بینی را تا مسافت 300 کیلومتری و ارتفاع 30 کیلومتری از بین ببرد.
بنا به اعلام اسپوتنیک دولت ترکیه با اقدام سه شنبه گذشته خود در ساقط کردن هواپیمای روسی، دلیلی به وجود آورد تا بر اساس آن حتی کوچکترین نقض حریم هوایی که در نواحی کوهستانی زیاد رخ می دهد، به انهدام هواپیمای متخلف منجر شود.
سپهبد «ویکتور بوندرف» فرمانده کل نیروی هوا ـ فضای روسیه نیز در باره اقدام ترکیه گفته است: طبق اسناد کنترل پدافند هوایی سوریه، هواپیمای اف ـ 16 ترکیه مدت 40 ثانیه در حریم هوایی سوریه قرار داشت و دو کیلومتر وارد عمق خاک این کشور شده است در حالیکه بمب افکن روسی سوخو 24 منهدم شده، مرز ترکیه را نقض نکرده بود.
روسیه برای تامین امنیت یگان عملیاتی خود در سوریه که تاکنون در 60 روز حمله حدود 6400 هدف تروریست ها را نابود کرده اند، افزون بر اس 400 و ناو موشک انداز موسکوا از پهپادها، اطلاعات سامانه های ماهواره ای و هواپیماهای تجسسی بهره می گیرد.
اروپام**1516 **1561**1599

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور نظامی روسیه در سوریه