علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



از جدایی «نارنجی بی وفا» تا کوچ ناباورانه «بیت الله»


خبرگزاری مهر - گره استان‌ها: استان البرز سال ۹۴ را در حالی پشت سرگذاشت که ورزش این استان فراز و فرودهای زیادی را به خود دید که مهمترین آن جدایی سایپا و کوچ ناباورانه یک قهرمان ملی دیگر بود.

در ادامه مهمترین اتفاقات و تحولات ورزش استان البرز در سال ۱۳۹۴ به شکلی تحلیلی و مختصر آمده است.

سایپا کجایی، دقیقا کجایی

تنها چند روز از پایان لیگ برتر فوتبال در دوره چهاردهم نگذشته بود که زمزمه رفتن سایپا از البرز و بازگشت نارنجی پوشان به تهران قوت گرفت. البته این بار موضوع خیلی جدی تراز دفعات قبل بود و مسئولان استان البرز تا به خود آمدند و متوجه عمق موضوع شدند سایپا قید این استان را زد و دوباره تهرانی شد.

نارنجی پوشان که در بیش از یک دهه حضور در البرز بهترین امکانات شهر و استان را در اختیار داشتند سرانجام دل بریدند و رفتند تا البرز از مدار ورزش کشور در دو رشته فوتبال و والیبال به یکباره خارج شود.

البته خیلی ها رفتن سایپا از این استان را به سقوط آزاد تشبیه می کنند و معتقدند با رفتن این باشگاه و عدم میزبانی البرز از لیگ برتر فوتبال و والیبال این استان  جای خود را در میان استان های پیشرو کشور از دست داده است.

نمایش نافرجامی به نام «راه آهن»

به دنبال رفتن سایپا و بی کلاه ماندن سر البرز از داشتن تیم لیگ برتری مسئولان این استان در یک نمایش نافرجام آمدن راه آهن به این استان را در بوق و کرنا کردند.

دو ماهی از این وعده که راه آهن را می آوریم و به تیمی بومی و ماندگار تبدیلش می کنیم گذشت و در نهایت راه آهنی ها با یک «نه» بزرگ ناکامی البرز را تکمیل کردند و نشان دادند با حرف زدن و ایجاد موج رسانه ای نمی توان کاری از پیش برد.

نشست های کم فروغ شورای عالی ورزش

در سال ۹۴ در چندین نوبت جلسات شورای عالی ورزش برگزار شد اما هر بار این جلسات کم فروغ تر از گذشته و خنثی تر از قبل برگزار شد.

استاندار البرز، نمایندگان کرج در مجلس و تمام ارگان های مرتبط با حوزه ورزش در این جلسات حاضر می شدند اما بخش اعظمی از مصوبات این جلسات به ثمر نرسید.

موضوع حمایت از قهرمانان ورزشی یکی ازمهمترین مباحث مطرح شده در این نشست ها بود که با عدم جدیت لازم اعضا بلاتکلیف رها شد و در سال ۹۴ به سرانجام قابل عنوانی نرسید.

تغییرات اتوبوسی مدیران میانی ورزش

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در دومین سال فعالیت مدیریتی خود در استان بنا را بر تغییر مدیران خود گذاشت و به غیر از یک شهرستان و یک معاون همه را از دم تیغ عزل و نصب هایش گذراند.

رضا گل محمدی در سالی که گذشت هم معاون ورزشی اش را تغییر داد و هم مدیریت ۵ شهرستان را دچار جابجایی کرد تا فضا را برای مدیریتش در سطح استان دلپذیرتر کند.

پیشروی محسوس بانوان در مدیریت هیئت ها

در سال ۹۴ روند برگزاری انتخابات هیئت های ورزشی استان البرز با یک اتفاق کم سابقه روبرو بود. در حالی که در ۵ سال گذشته تنها یک خانم موفق به تصدی پست ریاست یک هیئت ورزشی شده بود اما در سال ۹۴ در دو هیئت ورزشی دیگراین اتفاق رخ داد و هیئت های ورزشی تیراندازی و گلف شاهد حضوردو خانم در راس مدیریت خود بودند.

به نظر می رسد بانوان جامعه ورزش این توان و پتانسیل را در خود دیده اند که در برخی رشته ها رقیبی جدی برای آقایان باشند و حضور دو نفر در مسئولیت ریاست هیئت های ورزشی گواه آغاز موجی جدید در این بخش دارد.

حاشیه سازی هیئت های ورزشی

در سال ۹۴ هیئت های ورزشی استان حواشی و اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشتند و خیلی از آنها با اتفاقات ریز و درشت شان حسابی خبر ساز شدند.

استعفای روسای هیئت های انجمن های ورزشی و وزنه برداری، کناره گیری رییس هیئت کشتی، لغو عجیب مجمع تیروکمان، برگزاری پرحرف و حدیث مجمع هندبال و ثبت نام شلوغ هیئت فوتبال و اعلام آمادگی ۱۲ نفر در آن از جمله خبرساز ترین اتفاقات سال ۹۴ در این حوزه بود.

احیای بیس بال البرز با یورو

استادیوم بیس بال کرج واقع در مجموعه انقلاب کرج پس از سال ها بلاتکلیفی و عدم بهره برداری مناسب بالاخره یک مسئول را به خود دید.

رییس فدراسیون جهانی بیس بال با حضور در ایران از این ورزشگاه بازدید کرد و پس از آگاهی از اوضاع نابسامان این فضای ورزشی قول داد با همکاری طرف ایرانی آن را به یک ورزشگاه مجهز تبدیل کند.

البته رییس ایتالیایی فدراسیون جهانی این را هم گفت که اگر قرار باشد به مانند سابق از این ورزشگاه برای مدارس فوتبال و راگبی استفاده شود از پول خبری نیست و ایرانی ها باید قید حمایت فدراسیون جهانی و یوروهای آنها را بزنند.

سالن شش هزار نفری کرج و دیگر هیچ!

در حوزه عمرانی ورزش البرز در سالی که گذشت زیاد اتفاق شاخص و در خور توجهی را به خود ندید. در دو نوبت چند سالن ورزشی و زمین در مناطق مختلف استان به بهره برداری رسید. البته در سال ۹۴ بیشتر اخبار حوزه عمرانی ورزش استان حول محور سالن شش هزار نفری و تکمیل آن می چرخید.

تمام هم و غم مسئولان استان نیز گرفتن اعتبار برای این پروژه عمرانی بزرگ استان بود و کمتر از دیگر پروژه ها و تامین اعتبار آنها خبری به گوش رسید. به گفته مسئولان استان با احداث سالن شش هزار نفری کرج این استان می تواند پذیرای مسابقات مهمی در رشته های ورزشی سالنی شود لذا به سرانجام رساندن آن را در اولویت قرار داشت.

البرز در غم فراغ یک ستاره دیگر ورزش

البرزی ها هنوز غم فراغ روح الله داداشی، بابک معصومی و علیرضا سلیمانی را در دل داشتند که خبر بیماری و متعاقب آن در گذشت بیت الله عباسپور حسابی آن را نقره داغ کرد.

بیت الله عباسپور چهره نامدار دنیای ورزش و رشته پرورش اندام با ابتلا به یک بیماری نادر چند ماهی در بستر بیماری گرفتار شد و در نهایت از میان ما رفت تا جامعه ورزش البرز چهارمین مصیبت خود را در دهه ۹۰ تجربه کنند.

البته این بار نیز البرزی ها با بدرقه باشکوه این قهرمان بزرگ در ماهدشت ارادات و علاقه خود را به چهره های محجوب ورزش نشان دادند و وداعی شایسته با او داشتند.

قطعی شدن دو سهمیه المپیک برای البرزی ها

در سال ۹۴ حضور و تلاش البرزی ها در میادین گزینشی المپیک منتج به کسب ۲ سهمیه قطعی برای این استان شد. علیرضا کریمی در کشتی آزاد و مهدی خدابخشی در تکواندو موفق به گرفتن سهمیه المپیک ریو شدند تا حضور البرزی ها در این رویداد مهم جهانی به نسبت دوره قبل بهتر شود.

البته هنوز چند ملی پوش دیگر این استان در رشته های مختلف شانس المپیکی شدن دارند و باید در انتظار رقابت آنها در سال جدید بود. کیمیا علیزاده و اکرم خدابنده در تکواندو بانوان جدی ترین گزینه های البرز برای رساندن میزان فعلی به دوبرابر هستند.

یکه تازی قلی پور در ووشو

حمید رضا قلی پور در ادامه موفقیت های خود در عرصه جهانی در سال ۹۴ باردیگر مدال خوشرنگ طلای جهانی را کسب کرد تا از حیث مدال های جهانی در جمع ۵ ورزشکار برتر کشور قرار گیرد.

قلی پور که کارنامه ای پرافتخار در ووشو دارد امسال نیز در معیت تیم ملی در مسابقات جهانی اندونزی حاضر شد و مقتدرانه مدال طلا را بر گردن آویخت.

قلی پور در حالی به این افتخارات ارزشمند رسیده است که اگر ووشو در جمع ورزش های المپیکی بود وی به طور حتم در کنار اسطوره های بزرگ ورزش ایران قرار می گرفت و جایگاهی بالاتر از اکنون شامل حال وی می شد.


ویدیو مرتبط :
هلالی:الله الله الله زائر بیت الله / در حرم می گوید یا ابا عبدالله / آرزومه مسلمیه / دم بگیرم روی تل زینبیه