علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



امضای توافق‌نامه مشترک ایران وعراق/بازگشایی بازارچه مرزی میان تنگ


به گزارش خبرگزاری مهر سردار قاسم رضایی در حاشیه  پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی ایران و عراق  گفت: این اجلاس در راستای پروتکل های مرزی بین دو کشور و با هدف بررسی موضوعات مرزی و تصمیم گیری در جهت اقدامات مشترک برای امنیت بیشتر مرزها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در اجلاس و نشست های قبلی توافقات خوبی حاصل شد و بیش از ۸۰ درصد این توافقات تحقق یافته است، افزود : در این دیدار به بخش هایی از توافقات قبلی که نیاز به پیگیری داشت، پرداختیم.

 فرمانده مرزبانی ناجا  تصریح کرد: بخشی از توافقات این اجلاس مربوط به منطقه اروند بود و مقرر شد که گاردهای ساحلی دو کشور با اجرای عملیات های مشترک با متخلفان  و صیادان غیرمجاز در این منطقه برخورد کنند.

سردار رضایی با اشاره به اقدامات خوب مرزبانان عراق در برخورد با برخی افراد شرور در مرزهای میانی و مشترک، گفت: در این اجلاس توافق شد تا به صورت همزمان با هرگونه شرارت های محلی در مرزهای مشترک شمالی و قاچاقچیان برخورد کنیم.

 وی افزود : مرزبانان عراق در برخورد با قاچاقچیان اسلحه و بار اندازهای آنها نیز اقدامات خوبی انجام دادند و حتی در این راه یکی از مرزبانان آنها شهید شده که این بیانگر عزم مسئولان این کشور است و بهترین تعامل و همدلی را از مرزبانان این کشور شاهد هستیم.

 وی بررسی راه های تسهیل تردد و افزایش خدمت رسانی به زائران اربعین سال ۹۵ را از دیگر موارد مورد بحث در این اجلاس عنوان داشت و تصریح کرد : در این دیدار مقرر شد تا مرزبانان عراق برای بازگشایی مرز خسروی تلاش کنند تا ان شاء الله در اربعین سال آینده شاهد تردد روان تر زائران باشیم.

 سردار رضایی همچنین گفت: در این اجلاس در رابطه با میله مرزی ۴۱ در منطقه "میان تنگ" ، برای احداث بازارچه مرزی مذاکره شد و ان شاء الله با هماهنگی هایی که مرزبانان عراق با وزارت خارجه این کشور انجام خواهند داد و اقدامات فنی بعد از آن مشکل این منطقه حل خواهد شد.

 فرمانده مرزبانی ناجا در پایان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی تا ۳ ماه آینده را از دیگر توافق های این اجلاس برشمرد.

فرمانده مرزبانی عراق نیز در این نشست گفت : در نظر داریم تا با تجهیز مرزهای خود به دوربین های پیشرفته با هرگونه تردد غیرمجاز ، فعالیت های افراد شرور و قاچاقچیان بصورت جدی برخورد کنیم.

سپهبد حامد عبدالله ابراهیم در پایان مشکلات امنیتی را علت بسته بودن مرز خسروی در اربعین امسال برشمرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا با اقدامات امنیتی لازم در سال آینده مرز خسروی را برای تردد زائران اربعین بازگشایی کنیم.

 در پایان این نشست توافق نامه پنجمین اجلاس مرزبانی ایران و عراق به امضای فرماندهان دو کشور رسید


ویدیو مرتبط :
عکس یادگاری ایران و 1+5 بعد از امضای توافق نامه