خسارت سنگین بارندگی‌های اخیر به زیرساخت‌های رودان


فرماندار شهرستان رودان گفت: بارندگی روز گذشته خسارت‌های زیادی را به زیرساخت‌های شهرستان رودان وارد کرده است و کارشناسان مربوطه در حال برآورد خسارت هستند.

احمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس، میزان بارندگی روز گذشته در شهرستان را 84 میلیمتر عنوان کرد و افزود: بر اثر بارندگی برخی از محلات سطح شهر رودان با آب گرفتگی و سیلاب مواجه شده‌اند و خیابان‌ها و معابر شهری مسدود شدند که طی روز گذشته و توسط پرسنل شهرداری تمامی مسیرهای سطح شهر بازگشایی شده است.

وی تصریح کرد: روز گذشته ارتباط تمامی راههای مواصلاتی روستایی بخش رودخانه به مرکز بخش و روستاهای دهستان رهدار و بخش بیکاه به شهر رودان قطع شد و تردد امکان پذیر نبود که به کمک ماشین آلات دهیاری ها و اداره راه و شهرسازی نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام شد.

فرماندار رودان، بیشترین خسارت‌ها را در حوزه راه‌های شهری و روستایی، معابر سطح شهر و کشاورزی عنوان کرد و گفت: طی بارندگی روز گذشته خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های شهرستان رودان از جمله راه های روستایی و شهری، معابر سطح شهر، اراضی کشاورزی، خطوط مخابراتی، زیرساخت‌های برق رسانی و آبرسانی وارد شده است که کارشناسان مربوطه در حال برآورد خسارت هستند.

محمودی افزود: همچنین طی بارندگی روز گذشته بیش از 13 خانوار در شهرستان رودان دچار آبگرفتگی شدند و منازل مسکونی آنها آسیب دیده است و 4 نفر نیز در بخش جغین که دچار آبگرفتگی و خطر غرق شدن داشتند توسط نیروهای هلال احمر نجات پیدا کردند.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان رودان خاطرنشان کرد: پس از ساعات اولیه بارندگی ستاد بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و مقرر شد که تمامی اعضای این شورا با امکانات و ماشین آلات کامل و همچنین نیروی انسانی کافی آمادگی لازم را تا پایان بارندگی به جهت امدادرسانی داشته باشند.

محمودی از قطعی شبکه‌های ارتباطی به خصوص خطوط تلفن ثابت در سطح شهرستان و بویژه بخش رودخانه و دهستان رهدار خبر داد.

وی افزود: طی این بارندگی شبکه آبشرب شهر زیارتعلی نیز تخریب شده است که از روز گذشته نیروهای مربوطه در حال رفع این مشکل هستند. همچنین پس از یک روز از گذشت بارندگی در شهرستان، مسیر دهستان رودخانه بر به مرکز بخش زیارتعلی تاکنون بازگشایی نشده است. با تلاش نیروهای راهداری تمامی مسیرهای مواصلاتی شهرستان که به علت شدت بارندگی آسیب دیده بودند بازگشایی شدند و شهروندان مشکلی برای تردد و عبور و مرور نخواهند داشت و تنها راه ارتباطی دهستان رودخانه بر به مرکز بخش زیارتعلی مسدود است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
فیلم/خسارت بارندگی به منازل مردم در زاهدان