سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیری: استدلال خود در خصوص منتخب سوم اصفهان را با دبیر شورای نگهبان مطرح کرده ایم


امیری: استدلال خود در خصوص منتخب سوم اصفهان را با دبیر شورای نگهبان مطرح کرده ایمایرنا/ سخنگوی وزارت کشور گفت: استدلال خود در خصوص منتخب سوم اصفهان را با دبیر شورای نگهبان مطرح کرده ایم.

حسینعلی امیری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخاباتی درپاسخ به سوالی درباره وضعیت منتخب اصفهان اظهارکرد: این موضوع، موضوع دوم است؛ من حقوقی هستم و قبلا گفتم بر فرض اصرار شورای نگهبان در خصوص منتخب اصفهان در وضع فعلی ما معتقدیم نفر بعدی چون 25 درصد آرای صحیح ماخوذه را کسب کرده منتخب محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه استدلال حقوقی داریم و آن را با دبیر شورای نگهبان مطرح کرده ایم.

امیری گفت: دبیر شورای نگهبان فرموده اند که باید آن را در شورا مطرح کنند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا دبیر شورای نگهبان این مساله را در شورا مطرح کرده است یا نه، اظهاربی اطلاعی کرد.
سخنگوی وزارت کشورهمچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا آقای حداد عادل مستندی مبنی بر ادعای دخالت در انتخابات ارائه داده است یا خیر؟ گفت: جواب این خیلی روشن است؛ شورای نگهبان در کلیه مراحل انتخابات ناظر است و این قانون است و همه پذیرفته اند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف شورای نگهبان بررسی صحت برگزاری انتخابات در حوزه های انتخابیه کشور است، وقتی که شورای نگهبان صحت انتخابات را درمرحله اول درکل کشور به جز دو حوزه که در سرنوشت انتخابات آن حوزه تاثیر نداشت تایید کرد این را باید مفروض بگیریم که تمام استنادات، شکایات و گزارشات به شورای نگهبان واصل شده با فرض بررسی تمام اسناد، مدارک و شکایات رسیدگی کرده است.

امیری گفت: طبیعتا اگر شورای نگهبان دخالت مسئولان در امر انتخابات را مستند، متقن، محکم به آن می رسید شورای نگهبان تعارف نمی کند و صحت انتخابات را در آن حوزه ها تایید نمی کرد؛ کما این که در دوره های گذشته که من هم عضو شورای نگهبان بودم مواردی بود وگزارشاتی می آمد که شورای نگهبان بررسی می کرد و می دید که این گزارشات وارد است و انتخابات را ابطال می کرد.

وی افزود: «ضمن احترام زیادی که من برای آقای دکتر حداد (حداد عادل) قائل هستم عرض می کنم آقای دکتر حداد، اگر مستند و اسنادی وجود دارد چه در مرحله نخست که از لحاظ قانونی دوره بررسی آن تمام شده و قاعدتا' باید در موعد مقرر به شورای نگهبان ارائه داده باشد».

امیری ادامه داد: من خودم با یکی از اعضای شورای نگهبان صحبت کردم که گفت گزارشاتی واصل شده که ما در حال بررسی آن هستیم. در این مرحله نیز ما تاکید زیادی بر بی طرفی مدیران داریم. ما در 10حوزه ، 10 منطقه یک هزار و 800فرماندار، بخشدار، مدیران انتخابات و استانداران را جمع کردیم و اعضای ستاد انتخابات کشور یکی یکی با آنها صحبت کردند و سخنرانی گذاشتند و یکی از مسایلی که بسیار مورد تاکید بود که وزیر به من فرمودند به این موضوع پافشاری و تاکید کن، بی طرفی مدیران بود.

وی افزود: ما تاکید داشته و تاکید نیز کردیم موارد و گزارش ها و حتی گزارش هایی که بدون مستند نیز بود بلافاصله با استاندار یا معاون سیاسی استاندار صحبت و پیگیری کردیم، بنابراین چون واقعا اصل و بنای ما بر بی طرفی است واقعا وزارت کشور، دولت هیچ نظری در خصوص این که بخواهد جریانی پیروز شود یا جریانی خدای ناکرده شکست بخورد ندارد.
امیری تاکید کرد: «دولت آقای دکتر روحانی دولت فراجناحی است، در هیات وزرا اصلاح طلب، اصولگرا، اعتدالگرا حضور دارد و در بین استانداران نیز به همین نحو است؛ حضور من از شورای نگهبان در وزارت کشور دلیلی بر این است که دولت دکتر روحانی دولت فراجناحی است، شما نیز اگر تاکنون از من شنیده اید که جانبدارانه با مسایل برخورد کردم به من نشان دهید».

وی گفت: بنابراین برای ما اصل بر بی طرفی است، ضمن احترام بسیار زیادی که من برای حداد عادل قائل هستم اگر ایشان مستندی دارد به همان شکلی که آقای وزیر نیز اعلام فرمودند به ما بگوید به این موضوع رسیدگی می کنیم.

قائم مقام وزیر کشور درپاسخ به سئوالی مبنی بر این که ادعای آقای حداد عادل اگرمستند نباشد، اتهام محسوب می شود، آیا این موضوع را پی گیری قانونی می کنید؟ گفت: اگر ایشان اتهامی به دولت وارد کرده است، حوزه من وزارت کشور است و این سئوال را باید سخنگوی دولت پاسخ بدهد.

امیری افزود: دولت از جهت حقوقی تعریف دارد، گاهی به حاکمیت و گاهی به هیات وزرا دولت می گویند، اگر منظور آن هست، باید معاون حقوقی رئیس جمهوری این سئوال را پاسخ دهد. این را از سخنگوی دولت سئوال کنید، حوزه بنده وزارت کشور است.

وی ادامه داد که ما در وزارت کشور اینقدر کارمان زیاد است که بنا نداریم بخواهیم به حاشیه سازی بپردازیم و وقتمان را برای حاشیه ها بگذاریم به اضافه این که همه مسایل را به وادی شکایت و برخوردهای قضایی بردن را خیلی صلاح نمی دانیم.

امیری گفت: به هرحال کارسیاسی از این چیزها نیز دارد، این موضوع از جهت ما خیلی نگران کننده و مهم نیست. با وصف این صحبت هایی که آقای حداد کرده است و ایشان برای ما قابل احترام است.
قائم مقام وزیر کشورهمچنین پاسخ به این سئوال که حداد عادل مستندی درباره ادعای خود به وزارت کشور ارایه کرده است؟ گفت: مستندی به وزارت کشور اریه نشده است. وی ادامه داد: ضمن احترام بسیار زیادی که برای آقای حداد قائل هستم، اگر مستندی دارند به ما بدهند، حتما پی گیری می کنیم.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
بازدید دبیر شورای عالی فضای مجازی از قائمیه اصفهان